۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۰۳۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان:

مبلغان در ماه رمضان بیشتر به مسأله ولایت در جامعه اسلامی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان به وظیفه مبلغان در ترویج معارف اهل بیت‌(ع) در سطح جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: این ماه فرصت مناسبی است تا مبلغان به تبیین مسأله ولایت و رهبری در جامعه اسلامی بپردازند.
معاون تبليغ حوزه علميه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد علی فاروقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان، امروز در دیدار جمعی از روحانیان طرح هجرت مرکز استان، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و رسیدن به قله های معنویت دانست و گفت: این ماه سرشار از معنویت همچون پلی برای رسیدن به قله های معنویت است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ارتقا ، تقویت و تعمیق باورهای دینی است، افزود: روزه داری زمینه پردازش به امور معنوی در انسان را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام فاروقی با اشاره به این که روزه داری عاملی برای دوری از گناه و معصیت و قرار دادن انسان در مسیر تزکیه نفس، تقوا و کمال است، ادامه داد: فلسفه روزه داری در با تقوا شدن انسان خلاصه می شود پس این بهترین فرصت است که خداوند به انسان می دهد تا با روزه گرفتن از زندگی معنوی خود غافل نباشد.

مسؤول طرح هجرت گلستان افزود: کسی که روزه می گیرد، با گرسنگی و تشنگی موقتی خود به یاد سختی‌ها و رنج روز قیامت افتاده موقعیت گرسنگان و مستمندان را بهتر درک می کند و این مسیری در زندگی او باز می کند که حقوق زیردستان را ضایع نکرده و از دردهای محرومان غافل نباشد.

وی اظهار داشت: راه تکامل انسان خویشتنداری، ضبط نفس، کنترل علائق و احساسات است و روزه به تقویت بعد خویشتنداری و تسلط انسان به خویشتن کمک می کند.

حجت الاسلام فاروقی در ادامه سخنان خود، شب های قدر و سالروز شهادت امیر مؤمنان(ع) در این ایام را از مهم‌ترین ویژگی های ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان باید از این لحظات معنوی نهایت بهره را ببرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان ادامه داد: بهترین شیوه حکو مت داری در جامعه که کاملً منطبق بر موازین اسلامی بوده و در آن توجه ویژه ای به محرومان و مستضعفان شده است، متعلق به امام علی (ع) است.

وی اظهار داشت: ویژگی‌های امام علی‌(ع) آینه تمام نمای اسلام است، به همین جهت امیر مؤمنان‌(ع) سطح وسیعی از ملت‌ها را مجذوب شخصیت خود ساخته و این امر به زمان محدودی اختصاص ندارد و در طول زمان گسترش یافته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان افزون بر فرصت و بستری برای عبادت و نزدیکی هرچه بیشتر به خالق هستی، زمان مناسبی برای بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) است، عدالت و حق‌طلبی آن حضرت برای همیشه تاریخ حاکی از درس های بسیار است.

حجت الاسلام فاروقی در ادامه سخنان خود پرداختن به مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

وی به وظیفه مبلغان در ترویج معارف اهل بیت‌(ع) در جامعه به ویژه در ماه مبارک رمضان رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا مبلغان به تبیین مسأله ولایت و رهبری در جامعه اسلامی بپردازند.

مسؤول طرح هجرت گلستان با تأکید براین که مقوله ولایت باید به گونه‌ای تأثیرگذار در سطح جامعه ترویج و نهادینه شود، ادامه داد: متأسفانه بخشی از جامعه ما هنوز با مسأله ولایت آشنایی مناسبی ندارند.

حجت الاسلام فاروقی در بخش پایانی سخنان خود به آثار اجتماعی روزه‌داری پرداخت و گفت: روزه‌داری منشأ آثار فراوانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ‌است./950/پ202/س
ارسال نظرات