۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۰۴۲
مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی مازندران:

مبلغان حقیقت معارف الهی را برای نسل جوان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مبلغان دینی در ماه مبارم رمضان حقیقت واقعی معارف دینی را برای نسل جوان به خوبی تیین کنند.
حجت الاسلام حسن پور، مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام نور الله حسن‌پور، مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در بازدید از فعالیت تبلیغی مبلغان شهرستان بابل، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان‌ گفت: مبلغان دینی در این ماه پر فضیلت اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را بیشتر با ارزش‌های اسلامی آشنا سازند.

حجت الاسلام حسن پور با بیان این که نسل جوان ما نیازمند شناخت از حقیقت واقعی از معارف ناب الهی هستند، ادامه داد: این وظیفه خطیر بر عهده روحانیت است که زمینه تحقق آن در ماه قرآن فراهم شده است.

وی در ادامه سخنان خود اخلاق خوب را یکی از ویژگی‌های بارز یک مبلغ مخاطب پسند برشمرد و افزود: یکی از وظایف مهم روحانیان در شرایط حاضر افزایش ضریب اخلاقی در جامعه است.

حجت الاسلام حسن‌پور با بیان این که مطالعات پراکنده از سوی یک مبلغ به معلومات تبلیغی او نمی‌افزاید، خاطرنشان کرد: افزون بر این خصوصیات امروز آشنایی مبلغان دینی با مسائل روز نیز ضروری است.

وی، از مبلغان دینی خواست تا حضوری اثر‌گذار در منطقه استقرارشان داشته باشند و ضمن شناسایی معضلات مناطق روستایی در راستای تعامل بیشتر با مردم و ارائه راهکاری مناسب جهت رفع این مشکلات گام بردارند.

حجت الاسلام حسن‌پور‌ حفظ دستاوردها را یکی از رسالت‏های مهم در مدیریت تبلیغ دینی دانست و ادامه داد: آنچه از مدیران تبلیغ انتظار می‏رود در وهله اول، پاسداری از داشته‏های گرانبهای فرهنگ خودی و سپس فتح سنگرهای فرهنگ غیرخودی است.

مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، تقویت ارتباط مبلغان با نسل جوان در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید برای رشد معنویت در نسل جوان با آنها ارتباطی نزدیک تر داشته باشیم.

وی با بیان این که نسل جوان جامعه ما نیازمند بهره گیری از اندیشه‌های ناب اسلامی هستند، گفت: باید با ترویج احکام ناب اسلامی در میان جوانان ونوجوانان آنها را در برابر خرده فرهنگ های غربی واکسنه کنیم.

حجت الاسلام حسن پور با تأکید براین که مبلغان دینی با بهره‌گیری از این فرصت کوتاه مدت در جهت ترویج مبانی اصیل اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان گام بردارند، ادامه داد:  نباید از فضای معنوی مساجد غافل بود، چون پایگاهی همچون مسجد مکام مناسبی برای تقویت اندیشه دینی در نسل جوان جامعه است.

مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند، گفت: میزان استقبال مردم برای اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی در طول سال روند افزایشی دارد.

وی در پایان سخنان خود از مبلغان دینی خواست تا در جهت ترویج نشاط معنوی، افزایش امید و آگاهی و معرفی عملکردهای خوب نظام جمهوری اسلامی و اهمیت ولایت فقیه برنامه ریزی و سخنرانی کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات