۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۰۵۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(2)؛

ولایت ولی الله شرط اصلی قبولی طاعات و عبادات است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، ولایت ولی الله را شرط اصلی قبولی طاعات و عبادات دانست و ابراز داشت: طاعات و عبادات بدون قبولی ولایت بی تردید از جانب خداوند قابل قبول نیست و باطل است.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دومین جلسه از سلسله مباحث ولایت که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود با اشاره به گرمای هوا در استان خوزستان، به تبیین فلسفه روزه در ماه رمضان پرداخت و گفت: روزه داران عزیز در هوای گرم خوزستان باید سعی کنند که اعمال آنها در این ماه عزیز از بین و به هدر نرود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که در ماه مبارک رمضان باید همه اعضا و جوارح انسان روزه باشند، اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست؛ بلکه در این ماه باید چشم، گوش، قلب و دیگر جوارح انسان نیز باید روزه باشند.

وی ولایت ولی الله را شرط اصلی قبولی طاعات و عبادات دانست و ابراز داشت: طاعات و عبادات بدون قبولی ولایت بی تردید از جانب خداوند قابل قبول نیست و باطل است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه به تبیین و شرح تکبیرات وارده در زیارت جامعه کبیره پرداخت و بیان داشت: تکبیرات وارده در زیارت جامعه بیانگر بزرگی و عظمت خداوند متعال و جلوگیری از غلو و بزرگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که عبودیت خداوند متعال دارای مقام و جایگاه والایی است، اذعان داشت: همه کرامات، فضایل و کمالاتی که از جانب خداوند متعال نصیب اولیاء و انبیاء الله شده از درجه عبودیت تام آنها نسبت به پروردگار عالم است؛ از این رو عبودیت خداوند متعال هرچه بیشتر باشد دارای برکات و فضایل فراوانی خواهد بود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با اشاره به نامه امام حسین(ع) به حضرت مسلم بن عقیل(ع)، به تبیین شرایط امام از منظر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در آخر این نامه بر حکومت یزید و معاویه خط بطلان کشیده و بر حکومت اسلامی تأکید داشته اند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در نامه ایشان به مسلم بن عقیل مبنی بر این که «مالامام الا الحاکم بالکتاب، القائم بالقسط، الدائر به دین الحق، الحابس نفس علی ذات الله»، تصریح کرد: صادر کردن حکم براساس آیات قرآن کریم، برقراری عدالت در جامعه و جدا نشدن فکر، ذهن، جسم و احساسات از خداوند متعال از شرایط یک امام جامع الشرایط برای تصدی حکومت اسلامی است.

آیت الله موسوی جزایری، به تبیین کلمه «سلام» در زیارات و ادعیه پرداخت و گفت: سلام دادن در زیارات به معنی اعلام صلح، صفا، اطاعت، دشمنی با دشمنان و دوستی با دوستان ائمه اطهار علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که «سلام» از اسماء الهی است، اظهار داشت: ذات اقدس پروردگار عالم معدن صلح، صفا و صمیمیت است که همه این صفات در کلمه «سلام» نهفته است.

امام جمعه اهواز، سبقت گرفتن در سلام به دیگران را از خصایص بارز پیامبر اکرم(ص) عنوان و خاطرنشان کرد: در روایات متعددی نقل شده که افراد برای سبقت در سلام کردن تلاش فراوانی می کردند، ولی حضرت رسول الله(ص) همیشه در سلام کردن پیشتاز دیگران بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،با طرح این شبهه مبنی بر این که « آیا ائمه اطهار علیهم السلام نیازی به قرائت فاتحه دارند؟»، اذعان داشت: ائمه اطهار علیهم السلام زنده هستند و آن مردگانند که نیاز به قرائت فاتحه دارند؛ چراکه زمانی که به ائمه اطهار علیهم السلام سلام می دهیم، بدون شک آنها جواب سلام ما را می دهند./9461/پ202/ص
ارسال نظرات