۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۰۵۵

بیانیه شدید اللحن الازهر علیه آمریکا

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه الازهر مصر با پیش نویس قانون ایجاد پست نماینده ویژه واشنگتن در امور اقلیت های دینی در خاورمیانه به شدت مخالفت کرد.
دانشگاه الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه الازهر مصر در بیانیه ای، با پیش نویس قانون ایجاد پست نماینده ویژه واشنگتن در امور اقلیت های دینی در خاورمیانه را محکوم و مخالفت شدید خود را با این امر اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: ایجاد پست نماینده ویژه واشنگتن در امور اقلیت های خاورمیانه اقدامی مداخله جویانه، وحشیانه و بر خلاف تمدن، حقوق بشر و مساوات میان ملت ها و یک روش تروریسم و ارعاب آمیز از سوی قدرت های بزرگ جهان به شمار می آید که با آداب، عرف و اخلاق بین المللی مغایر است.

الازهر افزود: کشورها و ملت های شرقی خصوصا مصر بر خلاف کشورهای غربی هیچگاه شاهد جنگ های دینی و طایفه ای و تصفیه حساب های نژادی نبوده و چنین جنگ هایی تنها در سایه تمدن های مادی مسلح انجام می شود و در پرتو کشورهای اسلامی و متمدن صورت نمی پذیرد.

گفتنی است هدف از این پیش نویس آمریکایی، حمایت از اقلیت ها و دفاع از حقوق آنان در بخش بزرگی از جهان خصوصا در کشورهای عربی و آسیای میانه عنوان شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات