۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۱۲۶

دانشنامه قرآن شناسی در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن معرفی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برای اولین بار مقالات برگزیده دو اثر دانشنامه قرآن شناسی و دانشنامه فاطمی در غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مورد بازدید علاقه مندان قرار می‌گیرد.
 قرآن


حجت الاسلام عبدالرحیم رضایی، مسؤول آموزش پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور این پژوهشگاه در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال برای اولین بار مقالات برگزیده دو اثر دانشنامه قرآن‌شناسی و دانشنامه فاطمی مورد بازدید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی خاکسپاری حضرت فاطمه(س)، سیره خانه داری و سیره تربیت فرزند و همچنین وحدت سیاسی، تغییر جنسیت، ایثار و آیه ولایت را برخی از عناوین های مقالات برگزیده دو دانشنامه فوق معرفی کرد و افزود: در مهرماه شش جلد فرهنگ فاطمی چاب خواهد شد.

مسؤول آموزش پژوهشکده دانشنامه نگاری در توضیح دانشنامه قرآن شناسی بیان داشت: ادعای گردآورندگان دانشنامه قرآنی لیدن هلند این بود که بزرگترین دانشنامه قرآنی را تالیف کرده‌اند در حالی که تناقضات و شبهات فراوانی در این کتاب نهفته بود از این رو با توصیه رهبر معظم انقلاب برای پاسخگویی به شبهات و معرفی صحیح معارف قرآنی گروه دانشنامه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز به کار کرد.

وی معرفی پنجاه کتاب علمی قرآنی مانند نگاهی قرآنی به پاکسازی روح، مبانی تربیت از دیدگاه قرآن و خرید و فروش اسکناس و فقه و مصلحت و معرفی چند اثر برگزیده را از دیگر آثار علمی غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برشمرد.

حجت الاسلام رضایی در پایان خاطرنشان کرد: نسخه نهایی تفسیر مختصر قرآن مجید، تفسیر به ترتیب نزول، تفسیر اقتصادی اسلام، بیولوژی نص و کتاب قرآن در زندگی و فرهنگ عامه از آثار جدید پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همه روزه تا چهارم شهریورماه از ساعت 17 تا ساعت 24 پذیرای علاقه‌مندان به مباحث قرآنی است./921/ت303/ع

ارسال نظرات