۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۱۶۸
رهبر شیعیان بحرین:

ملت ها نباید برای آزادی به حمایت کشورهای مستکبر امیدوار باشند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین تاکید کرد که ملت های آزاده خواه نباید برای آزادی به حمایت استکبار چشم بدوزند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به پافشاری ملت بر خواسته های مشروع خود گفت: آنچه برای مردم باقی مانده است امیدواری نسبت به اصلاحات یا ادامه فساد، افساد، پسرفت و وخامت اوضاع است. تعطیلی اصلاحات و ادامه فساد سبب از بروز فاجعه برای همگان می شود و مسوولیت آن به عهده کسانی است که در برابر اجرای اصلاح ایستاده اند نه افرادی که خواهان آن باشند.

وی افزود: آنچه برای این ملت باقی مانده است ایستادگی در برابر نظام انتخاباتی است که رای هر شهروند را برابر با بیست یا سی شهروند و رای بیست یا سی شهروند را معادل رای یک شهروند می داند. این نظام انتخاباتی نیازمند ملتی دیگری است و ملت بحرین نمی تواند با این نظام موافقت کند، گرچه این نوع انتخابات دیگر در هیچ جای جهان دیده نمی شود.

آیت الله عیسی قاسم از اخراج کارگران و کارمندان در بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آنچه برای این ملت باقی مانده است مقابله با سیاست اخراج کارمندان و کارگران از کار، محروم ساختن آنان از روزی و لقمه حلال و گرسنه کردن هزاران تن از زنان و کودکان به دلیل حضور در راهپیمایی های مسالمت آمیز است تا بیگانگان با حقوق بسیار بالایی که از ثروت های این کشور مظلوم غارت می شود به جای مردم بحرین به سرکار آیند.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: آنچه برای ملت باقی مانده است ایستادگی در برابر اخراج دانشجویان از دانشگاه ها، پافشاری بر آزادی زنان و مردان شریف از زندان ها و پایان شکنجه و توهین به آنان، جلوگیری از مصادره آزادی های دینی، نزاع بر اوقاف و ممنوعیت اقامه شعائر دینی، مقابله با به حاشیه کشاندن مردم و پرهیز از غارت ثروت های کشور در روز روشن است.

وی تاکید کرد: عادت کردن مردم به صبر در برابر این امور بسیار نگران کننده خواهد بود. تغییر وضعیت کنونی و اجرای اصلاحات ریشه ای، جدی و مستمر سیاسی بر اساس قانون اساسی عادل که این حق را به ملت بدهد که فساد را با دستان خود درمان کند در هوشیاری، آگاهی و اراده ملت بحرین ضروری و حتمی شده است و مردم می خواهند در برابر فساد کنونی بایستند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به حمایت استکبار جهانی از دیکتاتورها بیان داشت: آمریکا، اروپا و کشورهای بزرگ و مستکبر جهان در پی بنده هایی هستند که به عنوان مزدور به آنان خدمت کنند و ثروت های جامعه و حاکمیت ارضی کشور را در اختیار آنان قرار دهند و زمینه های استعمار، دخالت، تسلط و اداره آینده ملت ها را برایشان فراهم سازند.

خطیب جمعه شهر دراز ادامه داد: به همین دلیل است که غرب و کشورهای مستکبر از حکومت های پیرو خود به شدت حمایت می کنند، این حکومت ها در قبال حمایت بیگانگان برای ادامه قدرت خود در پی وخامت اوضاع میان حکومت و ملت حاضرند ثروت، عزت، کرامت، ارزش و دین کشور و شهروندان را زیرپا بگذارند. مصالح بیگانگان نیز در گرو هراس حکام از سرنگونی و تکیه به حمایت آنان برای باقی ماندن در قدرت حتی به مدت یک روز است.

وی مبارزه دیکتاتورها با گروه های اسلامی را امری عادی خواند و گفت: مبارزه کسانی که از سوی استکبار جهانی حمایت می شوند با گروه های اسلامی از اصول اساسی و دائمی آنان است، زیرا این افراد با عزت، قدرت، صلابت، مبانی، مقاومت، اخلاص، انقلابی و پاکی و بلند بودن اسلام آگاه هستند، اسلام همواره در حال بلندی است و هیچ چیز بالاتر از آن وجود ندارد و به همین دلیل است که استکبار و پیروان آن در حال مبارزه با این دین هستند.

آیت الله عیسی قاسم ملت ها را به عدم امیدواری به حمایت استکبار دعوت کرد و افزود: اراده ملت ها به هیچ وجه با اراده استکبار جهانی گره نمی خورد و حتی اگر در برهه ای این اراده نظیر آنچه در لیبی رخ می دهد در یک مسیر قرار گیرد، اما بدون شک در آینده ای نزدیک در برابر هم قرار خواهد گرفت و شر و خیر نمی تواند در یک مسیر و جهت حرکت کند. ملت های آزاده جهان اگر بخواهند به آزادی دست یابند نباید به حمایت کشورهای مستکبر چشم بدوزند و بدانند که کلید موفقیت آنان در عدم حمایت این کشورهاست./980/ب901/گ
ارسال نظرات