۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۲۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

استقرار روحانی در مناطق مختلف کشور سبب کاهش ناهنجاری‌ اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، حضور روحانی در هر منطقه‌ای را ضروری دانست و گفت: استقرار روحانی در هر منطقه‌ای میزان ناهنجاری‌های اجتماعی در آن منطقه را کاهش داده است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آیه مبارکه یا أیّهَا الّذینَ آمنوا کُتِبَ عَلیکُم الصیام کما کُتِبَ علی الّذین مِن قبلکم لَعلّکم تَتَّقون، یکی از علل و فلسفه روزه و روزه داری را تقوای الهی برشمرد.

وی افزود: تقوا نیرویی عظیم است که در وجود انسان مؤمن نهادینه شده و ریشه در عقل و فهم و ادارک بشر دارد و ذائقه گناه را از او دور می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: اینکه فرد روزه دار از گناه دوری می کند به سبب همین تقوا است؛ البته تقوا نیز مراتب و درجاتی دارد که در هر کس متغیر و متفاوت است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی در ادامه همگان را به مبارزه با نفس اماره توصیه کرد و از بین بردن کینه و کینه توزی را عاملی بسیار مؤثر در بخشایش گناهان از سوی خداوند برشمرد.

وی، معنویت را نیاز اساسی انسان دانست و با بیان این که این نیاز مهم در ماه مبارک بیشتر حاصل می‌شود، افزود: باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برای کسب توشه آخرت ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که روزه زمینه رسیدن انسان به آرامش را فراهم می‌کند، ادامه داد: شخص با روزه‌داری به آرامش قلبی می‌رسد و در پرتو روزه‌داری، دل از هوی و هوس بریده و در دامن یاری که مبدأ و معدن آرامش است، پناه می‌گیرد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت‌ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم، ادامه داد: فضای ماه مبارک رمضان مناسب‌ترین فرصت است تا بتوانیم روحیه مادی‌گری و دوستی به دنیا را از خود دور کنیم و دنیا را مقدمه‌ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

وی با اشاره به این که یک ماه خودسازی و عبادت خالصانه می تواند، زمینه تقویت روحانی یک سال مصون ماندن از گناه را به وجود آورد، ادامه داد: بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان، گفت: خوشبختانه میزان رضایت مردم از این اعزام ها بسیار رضایت بخش بوده و هر سال نیز در خواست عمومی برای اعزام مبلغ افزایش می یابد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با بیان این که حضور روحانی در مناطق محروم و روستایی یک ضرورت است، ادامه داد: تجربه ثابت کرده، استقرار روحانی در هر منطقه ای میزان ناهنجاری های اجتماعی در آن منطقه را کاهش داده است./950/پ202/س
ارسال نظرات