۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶
الوفاق بحرین:

وابسته خواندن معارضان به ایران اتهامی باطل است

خبرگزاری رسا ـ رئیس فراکسیون الوفاق بحرین تاکید کرد که وابسته خواندن معارضان آل خلیفه به ایران، اتهامی پوچ و باطل است.
هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين هشتمين گردهمايي بزرگ ملت بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین گردهمایی بزرگ ملت بحرین با حضور ده ها هزار تن از شهروندان با شعار «مطالبات ما ملی است ...امنیت برای همه» در شهر کرکزان برگزار شد.

در این تجمع که از سوی جمعیت شیعی الوفاق اسلامی، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه برگزار شد، عبدالجلیل خلیل، رئیس فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین سخنرانی کرد.

عبدالجلیل الخلیل در این تجمع گفت: برخی افراد پس از سه ماه قلع و قمع شبانه روزی شهروندان از سوی رژیم آل خلیفه که به شهید شدن 30 تن، مجروحیت 400 شهروند، اخراج 300 کارمند و کارگر از کار، یورش به منازل، تخریب بیش از سی مسجد گمان کردند که ملت بحرین از ترس جان تسلیم شده و از خواسته های خود کوتاه آمده اند، آنان فراموش کرده اند که درد، درد به همراه می آورد و ملت تا تحقق کامل مطالبات خود به اعتراضات ادامه می دهد.

وی افزود: رژیم و وابستگان به آن می پندارند که الوفاق از هم گسیخته است و مردم دیگر اعتنایی به این جمعیت ندارند، آنان یادشان رفته است که الوفاق، صدای مردم است و ملت هیچگاه از آن دور نخواهند شد. این افراد همچنین تاکید می کنند که شهروندان بحرینی در پی حکومت منتخب، پارلمان با صلاحیت های کامل و حوزه های انتخاباتی عادلانه نیستند و داستان اعتراضات مردم به پایان رسیده است، ولی آنان باید بدانند که شهدا، مجروحان، اسیران و اخراج شدگان از کار از ذهن و یاد مردم پاک نمی شوند و فریاد هیهات از فراموشی شهدا را سر می دهند.

عبدالجلیل الخلیل اتهام وابستگی معارضه به ایران را به شدت رد کرد و اظهار داشت: ما را متهم کردند که از سوی ایران تحریک می شویم، در حالی که ملت بحرین در همه پرسی که در سال 1970 توسط سازمان ملل برگزار شد آرای خود مبنی بر عربی بودن بحرین را به صندوق های رای ریختند، سپس این اتهام را برجسته کردند که سفارت آمریکا با همکاری الوفاق و ایران در پی سرنگونی نظام است.

عضو الوفاق تصریح کرد: این اتهامات از پایه و اساس باطل است، چگونه ممکن است انسان عاقلی حاضر باشد جان فرزندان خود را برای مصالح دیگران از دست دهد.

وی بر ملی بودن مطالبات ملت بحرین تاکید کرد و ادامه داد: معارضان از روز اول اعلام کردند که خواسته های آنان حزبی و مذهبی نیست، بلکه کاملا ملی بوده و با حضور شیعیان و اهل سنت انجام می گیرد. این جنبش تنها به مصالح شیعیان نمی پردازد و مصالح همه شهروندان بحرینی را در نظر گرفته است. برخی ها سعی دارند از فتنه های مذهبی جهت سرکوب این قیام استفاده کنند، ولی ما اعلام می کنیم که هیچ اختلافی میان شیعیان و اهل سنت نیست و همه ما برادر یکدیگر هستیم.

الخلیل مسالمت آمیز بودن اعتراضات بحرینی ها را عامل موفقیت آن دانست و بیان داشت: جنبش ملت بحرین بر خلاف قیام ملت های مصر، لیبی، سوریه و یمن با صلح و پرهیز از خشونت همراه بوده و رمز موفقیت آن نیز در همین امر است. آنچه حزن آور است سکوت شبکه های ماهواره ای و خبری و روزنامه ها در قبال جنایت های فجیعی است که علیه ملت بحرین انجام می گیرد، رژیم آل خلیفه انواع مصائب را بر مردم بحرین وارد ساخته است، ولی رسانه های جهان در قبال این جنایت ها سکوت اختیار کرده اند.

رئیس فراکسیون الوفاق مساوات میان همه شهروندان را خواستار شد و گفت: تقسیم کشور به دو گروه که یکی از گروه ها بر ثروت مسلط و گروه دیگر زیر بار فقر و محرومیت کمر خم کرده است به هیچ عنوان قابل قبول نیست، مدارک و اسنادی غمناکی که در گزارش های دولتی دیده می شود نشان می دهد که برخی از افراد بر کیلومترها زمین مسلط هستند و خانواده هایی در خانه هایی که شبیه صندوق است زندگی می کنند و بیش از 52 هزار شهروند بیش از 15 سال است که در انتظار منازلی که دولت به آنها وعده داده است بسر می برند.

وی از عدم اعتماد رژیم به مردم انتقاد کرد و افزود: ماه گذشته اعلام کردند که می خواهند 20 هزار تن را در وزارت کشور استخدام کنند، ولی هنگامی که سوال کردیم چرا بحرینی ها را استخدام نمی کنید، پاسخ دادند که باید اعتمادمان به آنان جلب شود. مقامات چگونه می خواهند نسبت به مردم اعتماد داشته باشند در حالی که ملت در نظر آنان گناهکارانی غیرقابل اطمینان هستند، در کدام کشور دنیا مشاهده شده است که امنیت کشور در اختیار بیگانگان قرار می گیرد تا آنان به سرکوب شهروندان بپردازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات