۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۲۸۵
عضو مجلس خبرگان:

مدعیان آزادی حتی توان شنیدن صدای اذان مسلمین را ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تفکر اسلام‌ستیز غرب تا به حدی افراطی است که موجب می‌شود غرب نوع پوشش مسلمانان و صدای اذان را هم برنتابد و با آن مقابله کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه تفسیر قرآن خود در رشت با اشاره به تناسب احزاب مخالف دین اسلام در دوران صدر اسلام و گروه‌های مخالف اسلام در عصر حاضر گفت: غرب به این علت با اسلام مخالفت می کند؛ زیرا اگر مبانی اسلامی راستین برای جوامع بیان شود دیگر جایی برای زورگویی غرب باقی نمی‌ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفکر اسلام‌ستیز غرب تا به حدی افراطی است که موجب می‌شود غرب نوع پوشش مسلمانان و صدای اذان را هم برنتابد و با آن مقابله کند.

امام جمعه رشت، قرائت سوره احزاب را سبب در امان ماندن از عذاب الهی دانست و گفت: امام صادق(ع) قرائت مداوم سوره احزاب را سبب همجواری با پیامبر اکرم(ص) در بهشت معرفی عنوان فرموده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به آیات نخستین سوره احزاب، یکی از مهم‌ترین اقدامات پیامبر اکرم(ص) را مبارزه با خرافات خواند و گفت: دنیای امروز اگر چه عصر علم و فناوری نام گرفته اما استفاده از منجمان و رمال ها در برخی از کشورهای مدرن نشان می دهد که دنیا همچنان گرفتار خرافات است.

وی به محتوای سوره احزاب اشاره کرد و با بیان این که در قرآن کمتر سوره‌ای در داشتن مضامین بلند و عالی به پای سوره احزاب می رسد، اظهار داشت: آموزه‌های سوره احزاب در چند طبقه اعتقادات بلند، احکام عالی، احکام دینی خاص، حجاب و مسائل اجتماعی قابل بحث و تامل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص آیات مربوط به حجاب در سوره احزاب‌ گفت: نخستین آیات مربوط به حجاب در قالب این سوره نازل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حجاب سنگر و حصاری است که می‌تواند از زنان در برابر دیگران محافظت کرده و از سقوط مردان در ورطه فساد جلوگیری کند.

امام جمعه رشت با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی مسلمانان، اعلام کرد: در این سوره همسران پیامبر(ص) نیز به عنوان امهات جامعه اسلامی معرفی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تصریح کرد: ولی فقیه جامعه در صورت ایجاب مصلحت می‌تواند در حج را که واجب است از وجوب خارج کند./950/پ202/س
ارسال نظرات