۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۴۲۶
در نمایشگاه قرآن؛

نشست علمی ضرورت بازگشت به قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی ضرورت بازگشت به قرآن از سری جلسات خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
نمايشگاه بين المللي قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از سلسله جلسات خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی، نشست علمی ضرورت بازگشت به قرآن، هفدهم مرداد ماه به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست؛ دکتر محمدعلی رضایی کرمانی، عضو هیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این که زمزمه قرآن در شخصیت افراد موثر است، اظهار داشت: دروازه ورود به قرآن تلاوت آن است.

وی فهم قرآن را دومین وظیفه مسلمانان معرفی کرد و گفت: تلاوت بدون تدبر و فهم راهگشا نخواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی، ترجمه، نفسیر، تدبر و تاویل را چهار واژه مربوط به فهم قرآن برشمرد و افزود: نگاه مجموعی به قرآن و بهرمندی از آیات به معنای تدبر است.

وی با بیان این که زبان قرآن زبان عربی فصیح است و به صورت محاوره ای بیان نشده است، ابراز داشت: برگرداندن عبارتی از زبانی به زبان دیگر به معنای ترجمه است.

رضایی کرمانی با اشاره به این که در معارف اسلامی بجز اعتقاد به خداوند و معاد برای هر موضوعی بدل و جایگزینی وجود دارد و این مطلب از روح قرآن نیز فهمیده می شود، خاطرنشان کرد: بخاطر نبود بدل و جایگزین در گزینه‌های زندگی بسیاری از تنش های بین خانواده ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که تدریجی بودن یکی از سنت های الهی است، اظهار داشت: قرآن را مطالعه کنید و بدانید که انس با قرآن در بستر زمان ظهور و بروز پیدا می‌کند و یاری رسان انسان در زندگی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان توصیه کرد: آیاتی منتخب از قرآن را حفظ کنید که در مواقع حساس آگاه بخش انسان خواهد بود./921/پ203/ع

ارسال نظرات