۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سیا‌ه‌نمایی‌ برخی‌ها در داخل:

دشمنان به کارآمدی و کفایت نظام اسلامی ایران پی‌ برده اند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی که نادانسته و با اقدامات نسنجیده و سیاه‌نمایی‌ها ناکارآمدی نظام را القا می‌کنند بدانند که در تضعیف نظام گام بر می دارند. امروز حتی دشمن هم به کارآمدی و کفایت این نظام اسلامی در عرصه های مختلف پی برده است.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رییسی، معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد به تبیین مؤلفه های قدرت نظام اسلامی پرداخت و گفت: اسلام ناب محمدی، مهم‌ترین مؤلفه قدرت در جامعه ما است، اگر امروز نظام اسلامی در برابر همه عالم ایستاده در اثر اتصال به قدرت لایزال الهی است.

وی، ولایت را از دیگر مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی دانست و افزود: ولایت فقیه، ولایت الهی و به تعبیر امام خمینی(ره) همان ولایت رسول الله(ص) است؛ از این رو اقتدار ما در سایه اطاعت از ولی فقیه تضمین می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای القای حاکمیت دوگانه در ایران تأکید کرد: حاکمیت در نظام اسلامی ما، حاکمیت ولایت است و همه خود را مطیع او می دانند؛ از این رو در همه لایه‌های نظام، حاکمیت واحدی به نام ولایت فقیه جامع الشرایط وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این‌که مردم از دیگر معیارهای قدرت نظام هستند، ادامه داد: حضور با بصیرت مردم در صحنه همیشه دشمن را ناامید کرده و می کند از این رو هر اقدامی در جهت رضایتمندی مردم، در جهت تقویت اقتدار نظام خواهد بود.

معاون اول قوه قضائیه ابراز داشت: کارآمدی نظام نیز از مؤلفه های قدرت ما محسوب می شود. برخی که نادانسته و با اقدامات نسنجیده و سیاه‌نمایی‌ها ناکارآمدی نظام را القا می‌کنند بدانند که در تضعیف نظام گام بر می دارند. امروز حتی دشمن هم به کارآمدی و کفایت این نظام اسلامی در عرصه های مختلف پی برده است.

وی، فداکاری و ایثار ار از دیگر نشانه های قدرت نظام اسلامی برشمرد و گفت: جوانان ما آماده حضور و فداکاری در هر عرصه ای هستند مظهر آثار و برکات باشند و دشمن با درک این مهم تلاش می کند از طریق گسترش فحشا، آنان را زمین‌گیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی، ایستادگی و خستگی ناپذیری در برابر دشمن را از دیگر مؤلفه های اقتدار نظام دانست و افزود: دشمن شناسی و دشمن ستیزی از ویژگی های بارز پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با بیان این‌که رعایت تقوا ما را به قله اقتدار می رساند، یادآور شد: آنچه می‌تواند انسان را در میان طوفان بلاهای این عالم حفظ کند، سوار شدن بر کشتی ای است که ناخدای آن ولایت است.

معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: همه مؤلفه‌های قدرت ما در یک محور به نام عبودیت و دلدادگی به خدا قابل جمع است؛ زیرا این بندگی خداست که به ما عزت، عظمت، اقتدار، استقلال، آزادی و آزادگی می دهد./930/پ202/س
ارسال نظرات