۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴
نماینده آیت الله سیستانی:

نویسنده سریال موهن با دین و اعتقادات اهل بیت مخالف است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا تاکید کرد نویسنده سریال موهن با دین و اعتقادات اهل بیت (ع) مخالف است.
كربلائي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» از برخی شبکه های ماهواره ای را به شدت محکوم کرد و گفت: همانگونه که در هفته های گذشته نیز سخن گفتیم این سریال که به برهه ای بسیار حساس از تاریخ اسلامی و جهان اسلام می پردازد مورد اختلاف شدید میان علما و امت است و جنجال های فراوانی را به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از حامیان این سریال موهن از حضرت آیت الله سیستانی به عنوان یکی از موافقان پخش آن یاد می کنند، در حالی که این مرجع تقلید و سایر مراجع تقلید نجف از پخش این سریال ناراحت هستند و اجازه پخش آن را نداده اند.

حجت الاسلام کربلایی درباره قسمت های اولیه این سریال اظهار داشت: پخش قسمت های اولیه این سریال نشان داد که بسیاری از حقایق در آن مورد تحریف قرار گرفته و سیره امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به گونه مغایر واقعیت نشان داده می شود و اتهام های فراوانی را به سیره امام حسن مجتبی (ع) وارد ساخته است.

نماینده آیت الله سیستانی مسلمانان را نسبت به پیامدهای منفی این سریال هشدار داد و تصریح کرد: از همه مومنان می خواهم نسبت به آنچه در این سریال پخش می شود هوشیار باشند و فریب تاریخ مخدوش آن را نخورند.

وی تاکید کرد: سازندگان سریال «الحسن و الحسین» از منابع تاریخی منحرف استفاده کرده و از حقایق تاریخی را در این سریال نگنجانده اند، حتی سیره معطر ائمه اطهار (ع) و فرزندان رسول خدا (ص) را دستخوش تغییرات و انحراف ساخته اند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی این سریال موهن را مغایر سیره اهل بیت خواند و بیان داشت: کسی که این سریال را نوشته است به شدت با سیره، دین و اعتقادات اهل بیت (ع) اختلاف دارد یا فریب وعده های مالی را خورده است، به هر حال سناریوی این سریال از نوشتن واقعیت های این دو امام همام خودداری کرده و به نشر دروغ و اکاذیبی که در صدد مخدوش ساختن چهره ائمه اطهار (ع) اقدام کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات