۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۷۱۱
مجله دیراشپیگل آلمان:

قیام ملت بحرین خشم ملک عبدالله را برانگیخت/ آل سعود از کشتار انقلابیون لیبی شادمان است

خبرگزاری رسا ـ مجله دیراشپیگل آلمان در گزارشی تاکید کرد که قیام ملت بحرین خشم و غضب پادشاه عربستان را برانگیخته است.
ملک عبدالله پادشاه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، مجله دیراشپیگل آلمان در گزارشی به بررسی حمایت عربستان سعودی از دیکتاتورهای منطقه و ایستادگی در برابر قیام ملت های عربی پرداخت.

در این گزارش آمده است: حکام عربستان سعودی که پس لرزه های قیام ملت های عربی را چشیده اند به شدت تلاش می کنند تا تاریخ آینده را به نفع خود رقم بزنند و بدین منظور، نیروهای خود را به بحرین فرستادند تا قیام مردم این کشور را متوقف ساخته و شهروندان را قلع و قمع کنند، بیش از 3 میلیارد دلار برای ناکامی انقلاب ملت مصر ارسال کردند و 3 میلیون بشکه نفت را با هدف کشتار مردم و خاموش شدن انقلاب به حکام یمن تقدیم کردند.

دیراشپیگل افزود: در حالی که جهان به شدت در حال تغییر است، عربستان سعودی تلاش می کند تا این جنبش را به حالت سکون درآورد و ثباتی که در گذشته بر منطقه حاکم بود را مجددا بازگرداند. آل سعود آرزو دارد اوضاع جهان عرب به روزهای پیش از سرنگونی زین العابدین بن عل یدر تونس و حسنی مبارک در مصر و سقوط احتمالی علی عبدالله صالح در یمن برگردد.

این مجله آلمانی با اشاره به نگرانی های شدید مقامات سعودی از ادامه قیام ملت های عربی تصریح کرد: ملک عبدالله (پادشاه عربستان) هنگامی که اوضاع نابسامان و بحرانی انقلابیون لیبی را مشاهده کرد به شدت خرسند شد، اما از آنچه در تونس و مصر رخ داد نگران است و از سرنگونی دیکتاتوهای این کشورها دل خوشی ندارد.

این گزارش به تحولات کشور بحرین نیز پرداخت و اظهار داشت: بیشترین چیزی که خشم و غضب ملک عبدالله را در پی داشت قیام ملت بحرین و گسترش اعتراضات مردمی در این کشور بود. پادشاه عربستان، رهبران قیام بحرین را افرادی خائن به نظام این کشور خواند و بر همین اساس بود که نیروهایی را با هدف سرکوب انتفاضه به این کشور اعزام کرد.

دیراشپیگل درباره دیدگاه آل سعود درباره آشوب های سوریه تاکید کرد: عربستان سعودی حتی پس از دخالت رسانه ای غرب در امور داخلی سوریه نمی تواند به صورت مستقیم در حوادث اخیر سوریه دخالت و به ارسال سلاح به این کشور اقدام کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات