۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱
در نمایشگاه‌ بین المللی قرآن صورت گرفت؛

استقبال بانوان تهرانی از غرفه حوزه علمیه خواهران تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز از استقبال بانوان و طلاب خواهر حوزه های علمیه تهران از غرفه این مرکز علوم دینی در نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.
نمايشگاه قرآن تهران
راضیه فلاحتی، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برپایی غرفه حوزه علمیه صادقیه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران اظهار داشت: از ابتدای فعالیت بخش حوزوی نمایشگاه، بانوان و طلاب خواهر حوزه های علمیه تهران از غرفه این مرکز علوم دینی استقبال چشمگیری کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: پخش مستند معرفی حوزه علمیه صادقیه، پخش نماهنگ های مختلف حجاب و عفاف، ارائه بازی حافظه راه بهشت برای کودکان، توزیع کتابچه اخلاقی با موضع حجاب از دیدگاه روایات، معرفی کتاب‌های مختلف رفتارشناسی و روابط زن و شوهر از برنامه‌های جنبی غرفه حوزه علمیعه صادقیه است.

فلاحتی برپایی ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری مسابقات روزانه و هدای جوایز، اهدای جعبه هایی حاوی احادیث مرتبط با موضوع حجاب و عفاف و معرفی پایان نامه های طلاب حوزه علمیه صادقیه را از دیگر برنامه های این مرکز در غرفه برشمرد.

وی با بیان این‌که غرفه حوزه علمیه صادقیه با هدف معرفی فعالیت ها و تبیین مسأله حجاب و عفاف از منظر آیات و روایات برپا می‌شود، گفت: نگاهی به شخصیت حضرت زینب(س)، بررسی زندگانی حضرت معصومه(س)، بررسی ابعاد سیاسی زندگی دخت نبی مکرم اسلام، نقش زنان در جنگ های پیامبر و دوران دفاع مقدس و مقام مادر در قرآن و سنت عنوان پایان‌نامه هایی است که در این نمایشگاه معرفی می شوند.

به گفته فلاحتی بررسی کنوانسیون های بین المللی مرتبط با حقوق زنان، نقش و وظایف مادر در تربیت فرزندان از دیدگاه قرآن و سنت در دوران کودکی، سیمای زنان بهشتی، ضرورت حجاب از دیدگاه قرآن و سنت و همچنین بررسی کوتاه در حوزه جایگاه زن در مکاتب مختلف به ویژه دین مبین اسلام از دیگر عناوین پایان نامه های طلاب خواهر حوزه علمیه صادقیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز تصریح کرد: محوریت برنامه‌های حوزه علمیه خواهران تبریز در نمایشگاه قرآن کریم، واکاوی فلسفه حجاب و عفاف از منظر آموزه‌های دینی و ائمه اطهار است که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که موضوعات پایان‌نامه‌های طلاب حوزه علمیه صادقیه به روز رسانی می‌شود، اظهار داشت: این مرکز در راستای اجرای طری ابتکاری و با توجه به نیاز بومی استان، انتخاب عناوین پایان نامه‌های طلاب را به عهده خود ایشان گذاشته است.

وی جلوگیری از انتخاب موضوعات تکراری، قدیمی و کلیشه‌ای را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست و گفت: طلاب علوم دینی بایستی با نگرشی جدید به موضوعات مبتلابه و بومی استان، نسبت به انتخاب موضوع پایان‌نامه خود اقدام کنند.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح «‌یک کتاب در یک چکیده‌» خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سطح مطالعات غیردرسی و مرتبط طلاب و همچنین آشنایی با اصول خلاصه نویسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طلاب خواهر در قالب این طرح آثار شهید مطهری، علامه جعفری و آیت الله جوادی آملی را مطالعه کرده و خلاصه آن را به ناظران انتخاب شده دوره ارائه خواهند داد./935/پ202/س
ارسال نظرات