۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۸۲۰

ویژه‌برنامه‌های میلاد امام حسن‌ در تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه‌های مختلفی در مناطق مختلف تبریز برگزار خواهد شد.
امام حسن ع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان باماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه های معنوی و جشن و سرور در مساجد، حسینیه ها و محافل مختلف فرهنگی مذهبی تبریز برگزار می شود.

در آستانه این عید مبارک، 69 سرویس جهیزیه از سوی خیرین مؤسسه خیریه جان نثاران اباعبدالله الحسین(ع) تبریز به نوعروسان خانواده های بی بضاعت این شهر اهدا شد.

همچنین جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی(ع) امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد علی بن ابی طالب واقع در چهار راه آبرسان نرسیده به بیلانکوه با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و متدین تبریز برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه جشن کریم اهل بیت نیز امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) تبریز واقع در خیابان شمس تبریزی، خیابان سرباز شهید انتهای خیابان شهید اصمعی از ساعت 21:30 تا 23:30 برگزار می شود.

این مراسم با عنوان یادواره یکصد شهید پایگاه مقاومت شهید چمران خیابان شهید اصمعی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سپاه عاشورا، نیروزی انتظامی استان، لشکر 21 حمزه سیدالشهدا(ع)، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و ستاد یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید اصمعی برگزار خواهد شد.

همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبی‌(ع)، مسابقه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم با عنوان "قرآن در بهار قرآن" به میزبانی مسجد امام حسن مجتبی تبریز برگزار می شود.

این مسابقات، شامل حفظ، قرائت، تفسیر و معنی سوره مبارک انفال و رشته اذان و صحیح‌خوانی نماز برای رده‌های سنی زیر و بالای 16 سال است که زمان اجرای مسابقات 13 تا 15 رمضان بوده و به نفرات برتر جوایز ارزشمند اهدا می شود.

مسابقه "قرآن در بهار قرآن" به همت ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم این مسجد متشکل از موسسه قرآنی کوثر ولایت، کانون فرهنگی هنری صادقیه، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا و با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و شهرداری منطقه 10 تبریز، سازمان تبلیغات اسلامی استان و حوزه 7 بسیج شهری سال‌ها است که به صورت مستمر در این مسجد اجرا می شود.

بنا‌بر این گزارش، همزمان با شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جشن گلریزان در شهرهای تبریز، مراغه، میانه، سراب، اهر، جلفا، هشترود و مرند برگزار خواهد شد که اولین جشن گلریزان در استان در سالن هتل شهریار تبریز از ساعت 22 آغاز خواهد شد.

همچنین همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد با برکت امام حسن مجتبی(ع) بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم به همت مسجد بزرگ حکم آباد تبریز در حال برگزاری است.

این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه دو گروه سنی پائین و بالای 16 سال همه روزه پس از افطار و اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد حکم آباد تبریز برگزار می شود.

این مسابقات از یازدهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان به همت ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم مسجد بزرگ حکم آباد و با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار می‌شود.

گفتنی است، همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت حسینیه امام حسن مجتبی(ع) در خیابان شمس تبریزی ـ ایستگاه بالا حمام ـ مقبره سید ابراهیم مورد بهره بردازی قرار خواهد گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات