۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

باید فرهنگ قرآن خواندن در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه بویژه نسل جوان تأکید کرد.
سيد شريف حسيني، نماينده اهواز در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران مستقر در پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت اهواز با اشاره به بحث عفاف و حجاب در جامعه امروزی، بیان کرد: نمی توان برخی از بحث های اجتماعی و فرهنگی جامعه را با قانون خشک مجلس شورای اسلامی حل کرد.

وی با بیان این که پذیرش حجاب از سوی خانم ها مهمتر از تحمیل آن است، اظهار داشت: پذیرش و تحمیل حجاب دو مقوله جدا از هم است که بی تردید اگر حجاب از سوی خانم ها پذیرش شود؛ تأثیر گذاری آن بیشتر خواهد شد.

حسینی با تأکید بر این که بحث حجاب، کاری فرهنگی است که مستلزم زمان کافی برای حل این معضل در جامعه است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت پذیرش طرح دولت در زمینه حجاب و عفاف را اعلام کرده است. باید به سمتی برویم که جمهوری اسلامی ایران نمود جامعه اسلامی در اذهان عمومی ملت های جهان باشد.

وی تعامل مسؤولان نظام به ویژه دولت، مجلس و قوه قضائیه جهت خروج از وضعیت فرهنگی جامعه را بهترین راهکار حل مشکلات و معضلات اجتماعی دانست.

عضو فراکسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود ترویج بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه را بسیار مطلوب و مورد تأکید مقام معظم رهبری خواند و افزود: راه اندازی نمایشگاه های قرآنی در شهرستان های مختلف موجب گسترش و ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه می شود.

حسینی با اشاره به مکان محدود پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت اهواز، ابراز داشت: فقر مکان در فعالیت های فرهنگی از اساسی ترین معضل کار فرهنگی در استان خوزستان می باشد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که باید فرهنگی خواندن قرآن را در جامعه تزریق کرد، خاطر نشان ساخت: تخصصی شدن نمایشگاه قرآنی موجب استفاده بهینه مردم از این نمایشگاه می شود./9463/پ202/ص
ارسال نظرات