۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۹۰۶

تاکید علما و سیاستمداران عراق بر مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ علما و سیاستمداران استان بصره عراق بر لزوم مشارکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.
روز قدس

به گزارش خبرگزاری رسا، علما، روحانیون و سیاستمداران استان بصره واقع در جنوب عراق از همه مسلمانان جهان خواستند در راهپیمایی روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان حضور یابند.

حجت الاسلام شیخ احمد السلیطی، رئیس شورای استان بصره در این باره گفت: بر همه مسلمانان واجب است از تفکر دباره آزادی قدس که از مقدسات اسلام به شمار می آید و از سوی اشغالگران یهودی مورد غصب واقع شده است غافل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه قدس باید در هر زمان و مکان در وجدان مسلمانان قرار داشته باشد مشارکت همه شهروندان ملت عراق را در راهپیمایی روز قدس خواستار شد.

حجت الاسلام سید عبدالستار الموسوی از اعضای شورای بصره نیز دراین باره اظهار داشت: روز جهانی قدس باید جشنی برای همه انقلاب های عربی باشد که هم اکنون در برخی از کشورهای عربی در جریان هستند.

وی افزود: هیچ تفاوتی میان ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و مقابله با طاغوت گران در سایر کشورهای اسلامی وجود ندارد.

حسین کاظم الراشد از سیاستمداران این استان نیز تصریح کرد: قدس یک مساله دینی نیست، بلکه مساله ای انسانی است و تاثیر فراوانی بر روابط منطقه و بین الملل دارد.

وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را خواستار شد و تاکید کرد: اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی تاثیر و پیامدهای منفی فراوانی بر منطقه و جهان داشته است./980/ب902/گ
ارسال نظرات