۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۹۲۸
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(15)؛

ماجرای مباهله نشان دهنده عظمت خاندان نبوت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ماجرای مباهله، اظهارداشت: ماجرای مباهله نشان دهنده جایگاه رفیع و عظمت خاندان نبوت است.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در پانزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با تبریک میلاد باسعادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن(ع)، به تبیین کلمه «سلاله» پرداخت و گفت: «سلاله» مراد از آن است که چیزی را از چیزی گرفته باشیم.

وی تصریح کرد: «سلاله» از سل یسل گرفته می شود و معنی آن با عصاره میوه تازه رسیده برابری می کند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مسئله وراثت، وراثت را از عناصر تأثیرگذار در شکل گیری شخصیت انسان برشمرد و گفت: رفتار و کردار پدر و مادر در دوران شکل گیری نطفه کودک بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام متصل به سرچشمه پاک و مطهر انبیاء الهی(ص) و از پدر انی پرهیزکار و بزرگ و مادرانی پاکدامن و با تقوا به دینا آمده اند.

امام جمعه اهواز با اشاره به ماجرای مباهله، به تبیین کلمه مباهله پرداخت و ابراز داشت: مباهله مراد از آن است که دو گروه در مقابل یک دیگر قرار می گیرند و علیه هم دعا می کنند و خداوند دعای گروه حق و با ایمان را مستجاب می کند. در ماجرای مباهله پیامبر(ص) حضرت امام حسن و امام حسین(ع) در جلو، حضرت علی(ع) در سمت راست پیامبر و حضرت زهرا(س) در سمت چپ ایشان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: اسقف بزرگ مسیحیان به جلو رفت و به صورت امام حسن و امام حسین(ع) نگاه کرد و سراسیمه و مضطرب به سمت مسیحیان برگشت و به آنان گفت: ای قوم کسانی را که امروز پیامبر آورده است مستجاب دعوه هستند و اگر از خداوند بخواهند که همه کوه های عالم را از جا بکند، پروردگار عالم خواسته آنان را اجابت می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خاطرنشان کرد: در ماجرای مباهله پیامبراکرم(ص) افرادی را همراه خود آورد که مستجاب الدعوه بودند و ریش سفیدان و بزرگان طوایف در این ماجرا پیامبر را همراهی نکردند که نشان از عظمت و بزرگی ائمه اطهار علیهم السلام است. حضرت امام حسن و امام حسین علیهم السلام از فضایل و عظمت فراوانی برخوردارند که این عزیزان از اصحاب کسا نیز هستند./9461/پ202/ص

ارسال نظرات