۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۹۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

شب‌های قدر فرصتی برای خودشناسی و پالایش روح است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر، گفت: این شب ها فرصتی برای خودشناسی و پالایش روح است.
 شب قدر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم شب های قدر در رشت، با اشاره به این که شب های قدر را شب‌های آمرزیده شدن گناهان دانست و گفت: باید از این شب‌های پر فیض نهایت استفاده را جهت طلب رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال ببریم.

وی با تأکید براین که فضای مساجد در شب های پر فیض قدر باید کاملاً آماده باشد، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا شاهد حضور حداکثری مردم به ویژه نسل جوان در این شب‌های با برکت در سطح مساجد باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که شب‌های قدر فرصتی برای خودشناسی و مقدمه‌ای برای خودسازی و کسب مدارج بالای انسانی است، خاطرنشان کرد: در این شب باید گذشته خود را بدون اغراق و بزرگ‌بینی در خوبی‌ها و بدی‌ها مورد توجه قرار داد تا با ترک بدی‌ها و تقویت خوبی‌ها در این مسیر موفق باشیم.

حجت الاسلام یاری، گفت: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده و طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان موجب رسیدن به صبر و شکیبایی است.

وی، آثار مثبت تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان خواند و تصریح کرد: کسانی که برای رضای خداوند روزه می‌گیرند، از برکات و فایده‌های مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام یاری، ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی و ماه تهذیب نفس دانست و اضافه کرد: باید از این ماه مبارک، برای تبلیغ حداکثری احکام دین مبین اسلام بهره گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اعزام بیش از یک هزار مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان، تبلیغ شریعت محمدی(ص) را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعزامی دانست و افزود: تأثیر‌گذاری تبلیغ دینی در ماه رمضان بیشتر از ماه‌های دیگر سال است.

وی بیان احکام دینی و بررسی مسائل روز از سوی مبلغان اعزامی را سبب رشد‌ آگاهی مردم دانست و گفت: مبلغان باید با بیان مطالبی مستند و به‌روز، در افزایش باورهای دینی مردم نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام یاری تصریح کرد: در شرایط کنونی که تهاجم ‌فرهنگی و تبلیغی دشمنان متوجه جوانان است، بایستی سرمایه گذاری متولیان فرهنگی برای جوانان مضاعف شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان توجه به مفاهیم قرآن را جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان دانست و بیان داشت: توجه به فعالیت های قرآنی تنها نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد بلکه در همه ایام سال مردم باید با مفاهیم قرآنی آشنا شده و بتوانند آن ها را در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری معنوی شود، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و این‌که کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است./950/پ202/س
ارسال نظرات