۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۰۳۸
مقتدی صدر:

باقی ماندن نیروهای اشغالگر به مثابه اعلام جنگ است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق با هرگونه تجاوز به کشورهای همجوار از خاک عراق مخالفت کرد و بر ضرورت خروج اشغالگران از این کشور تاکید کرد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی، استفاده از خاک این کشور جهت ضربه زدن به کشورهای همسایه را ممنوع خواند و گفت: استفاده از اراضی مقدس عراق جهت تجاوز به کشورهای همجوار و سایر کشورهای دوست جایز نیست و هیچ فرد و گروهی حق این کار را ندارد.

وی دولت کویت را به عدم ساخت بندر مبارک در مرز عراق دعوت کرد و افزود: گروه های متختص وظیفه دارند در صورتی که ساخت این بندر به مصالح کشور ضربه وارد می کند در برابر این اقدام دولت کویت بایستند و اجازه ساخت این بندر را ندهند.

سید مقتدی صدر خواستار تجدید نظر کویت در روابط خود با عراق شد و تصریح کرد: از کویت می خواهم که به دولت و ملت عراق به چشم یک دوست بنگرد، زیرا ملت عراق هم اکنون نه صدام هستند و نه اشغالگر و تنها به عنوان یک همسایه که در صدد زندگی با صلح و آرامش است خواستار روابط دوستانه و به دور از تنش با این کشور است.

رهبر جریان صدر عراق همچنین بر لزوم خروج کامل اشغالگران آمریکایی تاکید کرد و اظهار داشت: هرگونه توافق برای ادامه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در خاک عراق به مثابه اعلام جنگ با جریان صدر است و به شدت با نیروهای اشغالگر مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است تصمیم دولت کویت مبنی بر ساخت بندر مبارک در مرز با کشور عراق موجی از اعتراضات را از سوی دولت و گروه های سیاسی عراق در پی داشت.

عراقی ها معتقدند که ساخت این بندر در آب های عراق انجام می گیرد و مالکیت آبی و اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

برخی از گروه های مسلح عراق، دولت کویت را به حمله مسلحانه به این بندر تهدید کرده و مقامات این کشور را به عدم تکمیل این پروژه دعوت کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات