۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۰۹۳
امام جمعه کوت عبدالله اهواز:

حرکت در مسیر ائمه حیات همیشگی می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوت عبدالله اهواز، ائمه را زنده همیشه تاریخ عنوان کرد و حرکت در مسیر ائمه را مایه زندگی جاودان دانست.
حجت الاسلام محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام اسدالله محسن پور ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله اهواز با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) نسبت به باشکوه برگزار شدن مراسم ها تاکید کرد و گفت: خداوند فرصت هایی را برای انسان قرار می دهد تا بتواند از این طریق دوباره راه حیات خود را بیابد.

استاد حوزه علمیه اهواز یادآورد شد: کسانی که ائمه را شهید کردند وانواع جنایت ها را در حق آنان روا داشتند در کجا هستند و ائمه ما که اکنون زنده هستند و پیوسته بشریت را به حیات سوق می دهند کجا هستند، ائمه ما برای همیشه تاریخ زنده هستند و هرکس نیز در این مسیر گام بردارد زنده و جاودان خواهد ماند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و به ویژه شبهای قدر انسان می تواند در راه سیر و سلوک عبادی و معنوی خود گام های بلندی بردارد، از این رو باید همواره این نکته را به خود یادآوری کنیم که فصل، فصل توبه و انابه و تقوا است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام ابراز داشت: حیات زمین به انسان، حیات انسان به عقل، حیات عقل به علم، حیات علم به عمل و حیات عمل، اخلاص است این سخن نورانی راهی روشن در برابر دیدگان هر سالکی است.

وی ایمان را سرچشمه همه صفت های نیک و ممدوح عنوان و خاطر نشان کرد: با دلی آکنده از محبت به اهل بیت(ع) در این شب های مبارک به مناجات بپردازیم و اخلاص و علم و عمل را طلب نماییم.

حجت الاسلام محسن پور به رمز مخفی شدن شب قدر اشاره کرد و گفت: خداوند این چنین مقدر کرده است تا انسان برای درک این شب مهم چند شب متوالی به درگاه خداوند روی آورد و از این رهگذر به پروردگار خویش نزدیکتر شود.

با کمک به مردم سومالی یکی از فلسفه های روزه را محقق کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه سومالی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از فلسفه های روزه این است که انسان به یاد فقرا و مستمندان باشد و اکنون که فاجعه ای بزرگ در کشور سومالی در حال جریان است بر همه است که با کمک های خود در این مسیر سهیم شوند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله به تحقق پیش بینی رهبر معظم انقلاب در مورد اروپا اشاره کرد و اظهار داشت: اروپا و غرب با بحران های متعددی روبرو شده است و این جریان های اخیر نشان داد آنان که شعار آزادی و آزادگی را سر می دادند بویی از انسانیت به مشامشان نرسیده است.

برملا شدن خیانت غربی ها مساوی است با رهایی ملت ها

وی افزود: روزی که جنایت ها، خیانت ها و دد منشی های مستکبران برملا شود، آن روز روزی است که ملت ها از شر سلاطین ظلم و جور رهایی خواهند یافت.

حجت الاسلام محسن پور به هفته دولت اشاره کرد و گفت: دولت اخیر دستاوردهای بسیاری داشته است و ما همه دستاوردهای انقلاب را به واسطه رهبری انقلاب در هر دوره می دانیم که جامعه را به سوی ارزش ها هدایت می کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات