۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۱۱۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

شب‌های قدر نقطه کانونی دریافت نورانیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: شب‌های قدر، فرصت مغتنم و با ارزشی برای بازگشت به خدا، توجه به خویشتن، توبه و استغفار برای کسب خیرات و برکات معنوی از درگاه خداوند است.
مراسم شب هاي قدر
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با  با اشاره به تعبیر حضرت آیت‌الله بهجت از گناه به مثابه مار تأکید کرد: انسان باید در هرحال خود را از گناه و انحراف دور نگه دارد و مواظب لغزش از صراط الهی باشد.

مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز غرور و کبر را مهم‌ترین عامل سقوط و انحراف دانست و ابراز داشت: آنچه که شیطان را بعد از شش هزار سال عبادت و بندگی از مقام مقربین به مرتبه مغضوبین پائین آورد همانا غرور و کبر بود، در این شب های مبارک باید در نهایت خضوع و خشوع برابر حق تعالی استغفار و توبه کرد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به فضائل معنوی شب زنده‌داری در لیالی قدر تصریح کرد: در حقیقت فضیلت ماه مبارک رمضان بیشتر به سبب شب‌های قدر و نزول قرآن مجید است، قدر مقدرات را کسی می‌داند که بفهمد هیچ وقت تصادفی زندگی نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: در این شب، فرصت در اختیار بشر قرار گرفته تا در سرنوشت خود سهیم بوده و بهترین‌ها را از خداوند متعال طلب کنند، بنابراین در این شب نباید به امور متفرقه و دنیایی مشغول شده و از پرداختن به سرنوشت خود غافل شویم.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: شب‌های قدر، فرصت مغتنم و با ارزشی برای بازگشت به خدا، توجه به خویشتن، توبه و استغفار برای کسب خیرات و برکات معنوی از درگاه خداوند است، در حقیقت شب قدر، کانون نورانیت دل‌‌ها و جلای جان‌‌ها است.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه سیادت ماه مبارک رمضان بر دیگر ماه های سال در شب های قدر نهفته است، گفت: این‌که فرد بداند میزبان این میهمانی، خالق و رازق او است که برای همه حرکات و سکنات میهمانش اجر و ثواب می‌نویسد، به درک حضور میهمانی می رسد.

وی تصریح کرد: در شب های قدر خدای متعال ظرف وجودی انسان ها را از آب حیات و کوثر پرنور خویش پر می کند و البته نکته امید‌بخش در خصوص لیالی قدر این است که این شب‌ها، فرصت خوبی برای درک حضور و هم برای ایجاد ظرفیت و قابلیت بیشتر است.

این استاد حوزه علمیه تبریز شب زنده داری، تهذیب نفس، توکل و قرائت قرآن را از مهم‌تربن اعمال شب های قدر دانست و با بیان این‌که مقدرات سال آینده در این لحظات معنوی رقم می خورد، خاطر نشان کرد: باید قدرشناس شب‌های قدر بود و فرصت را برای استغفار و طلب خیر غنیمت شمرد./935/ت303/س
ارسال نظرات