۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۱۹۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:

تدوین منشور مدون فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نمیانده مجلس با بیان این که موفقیت دینی زمانی لمس می شود که تغییر در رفتارهای فرهنگی احساس شود، بیان داشت: وجود تصمیم گیران فرهنگی متعدد، موازی کاری، ظاهرپردازی و سوری نگری وسیع و آمار دهی تا پیام رسانی واقعی سبب شده که تغییر در رفتارهای فرهنگی بسیار ناچیز و جزیی باشد.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع اصحاب رسانه مستقر در پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با بیان این که استقبال خوبی از نمایشگاه امسال به عمل آمده است، اظهار داشت: مشتاقان فراوانی از جمله نسل جوان برای تهیه کتب و نرم افزارهای مورد نیاز در غرفه های علوم قرآنی و نرم افزاری حضور به عمل می آوردند که نشان دهنده توجه خاص این قشر به معارف قرآنی است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال از تنوع خوبی برخوردار است که امیدواریم با افزایش کیفیت و وسعت، این نمایشگاه بتواند پاسخگوی نیازهای مردم استان خوزستان بویژه مردم اهواز باشد.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنوع در تقسیم غرفه ها در بخش های نرم افزار و کتب عربی کاری بسیار ارزشمندی است که شاهد استقبال چشمگیر مردم از این غرفه های تخصصی بوده ایم.

وی با تأکید بر این که تقسیم غرفه های تخصصی سبب تسهیل برای تهیه مایحتاج نیازمندان می شود، ابراز داشت: تقسیم بندی غرفه های تخصصی سبب می شود که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در تهیه مایحتاج خود مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که موفقیت دینی زمانی لمس می شود که تغییر در رفتارهای فرهنگی احساس شود، بیان داشت: وجود تصمیم گیران فرهنگی متعدد، موازی کاری، ظاهرپردازی و سوری نگری وسیع و آمار دهی تا پیام رسانی واقعی سبب شده که تغییر در رفتارهای فرهنگی بسیار ناچیز و جزیی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی دستگاه های فرهنگی عدم توجه به تکالیف اداری که همان تکلیف الهی است سبب شده که تعمیق بخشیدن به فعالیت های قرآنی در ادارات فرهنگی بسیار کم و انگشت شمار باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که هجمه های دشمن نهادینه و هدفمند است، تصریح کرد: سیستم دفاعی فرهنگی ما در برابر هجمه های هدفمند دشمن ضعیف است؛ از این رو باید برای تقابل با هجمه های دشمنان منشور مدون فرهنگی با تکالیف و تعاریف جامع ارایه و افراد براساس شرح وظایف خود عمل کنند.

وی با ابراز تأسف از مقابله با هجمه های نهادینه دشمنان به صورت سنتی و هیأتی، اذعان داشت: باید به شکل کاملا علمی و از روزنه هایی که دشمنان به ما حمله ور می شوند از فرهنگ، کرامت و آرمان های انقلابی و اسلامی خود محافظت کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افراط و تفریط های فرهنگی سبب شده که در تصمیم گیری های فرهنگی ثباتی وجود نداشته باشد؛ از این رو افراط و تفریط ها موجب می شود که هر مجموعه فرهنگی براساس سلایق خود با مسایل فرهنگی و مشکلات عمل کند.

وی انتخاب مدیران موظف به ادای تکلیف الهی را راهکاری مناسب برای تدوین منشور فرهنگی دانست و گفت: انتخاب مدیرانی که در مجموعه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی کشور به وظیفه الهی بیاندیشند، یعنی احساس تکلیف الهی کنند در تدوین منشور فرهنگی ثمر بخش می تواند باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، صرف هزینه در مسایل فرهنگی، معنوی و اخلاقی را سرمایه برشمرد و تأکید کرد: برای قضایای فرهنگی، معنوی و اخلاقی باید هزینه کرد و ارگان‌های مختلف باید در خصوص منشور فرهنگی به یک جمع‌بندی برسند و از طریق وزارت‌خانه‌های مربوطه این کار انجام شود.

سودانی، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جامع، مدیریت و نیروی انسانی کارآمد، اعتبارات لازم و نظارت پیوسته چهار حلقه ای است که می تواند در کسب موفقیت برای تدوین منشور فرهنگی مؤثر باشد.

وی با تأکید بر این که استان خوزستان در زمینه فعالیت های قرآنی صاحب جایگاه خاصی در سطح کشور است، اظهار داشت: حضور علمای برجسته و مفسران خبره قرآنی، فضای معنوی و جهادی، دفاع مقدس، آشنایی مردم با ادبیات عرب و زبان قرآن و وجود جوانان ولایی و متدین سبب کسب این موفقیت برای استان خوزستان شده است.

سودانی، در بخش پایانی سخنان خود به مصوبات فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در زمینه نشر فعالیت های قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی کشور یک درصد از بودجه های خود را به فعالیت های قرآنی اختصاص دهند./9461/پ202/ص
ارسال نظرات