۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۲۲۱
مسئول ستاد ترویج قرآن:

ولادت و شهادت در بهترین مکان و زمان مختص امیرمومنان است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: ولادت در خانه خدا و شهادت در بهترین زمان و در بهترین شب رمضان یعنی شب قدر، در بهترین مکان خانه خدا یعنی محراب و در بهترین حالت نماز یعنی سجده توفیقی است که تا کنون بنده ای در زیر این چرخ کبود نصیبش نشده است.
حجت الاسلام اکبر دهقان


حجت الاسلام اکبر دهقان، مسؤول ستاد ترویج قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت مولی الموحدین(ع) بیان داشت: امیرمومنان فضایل نیکویی دارد که در بسیاری موارد همانند ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امیرمومنان(ع) دارای صفات اختصاصی است، ادامه داد: این امام همام جامع اضداد لقب گرفته است زیرا مرد میدان نبرد و در عین حال عطوفتی مثال زدنی با کودکان و مؤمنان دارد.

حجت الاسلام دهقان سبقت در ایمان و نیالوده شدن لحظه‌ای به شرک، بت پرستی و کفر را از ویژگی‌های حضرت علی (ع) دانست و گفت: امیرمومنان(ع) رتبه نخست مسلمانان را به خود اختصاص داده و در این زمینه علامه امینی یکصد روایت در جلد سوم الغدیر جمع آوری کرده است.

وی با اشاره به این که حضرت امیر(ع) در دامن پیامبر اکرم(ص) رشد کرد و تنها کسی است که پیامبر(ص) با او عقد اخوت بست، بیان داشت: درایت، بصیرت و دانش امیرمومنان(ع) آن چنان عمیق بود که خلفا در تنگناها به ایشان مراجعه می کردند و جمله «لولا علی لهلک فلان» را بیان می کردند.

این محقق علوم اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) دارای چنان شجاعتی بود که در تمامی جنگ‌ها صدای او لرزه بر تن دشمن می انداخت و جملاتی همچون (لافتی الا علی، لاسیف الا ذوالفقار) و ( ضربة علی یوم الخندق...) در حقش صادر شد. ایشان در مراسم حج، سوره برائت را در مقابل مشرکان قرائت کرد.

وی با اشاره به روایت نبوی(ص) گفت: حضرت امیر(ع) ایمان با جانش سرشته شده بود و از همین رو دشمنی با او همچون دشمنی با پیامبر اکرم(ص) بود.

وی بیان داشت: مولای متقیان(ع) آن گونه اوج گرفت و بالا رفت که ذکرش و نگاه به صورتش و نقل فضایلش عبادت شمرده شده است.

این محقق علوم اسلامی اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) در طول زندگی خویش بارها به مدح حضرت امیر(ع) پرداختند و او را درب مدینه علم توصیف کردند.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: امام علی(ع) دریای علمی بود که حقش شناخته نشد و ندای (سلونی قبل ان تفقدونی) ایشان از سوی مردم با بی عنایتی روبرو شد.

وی گفت: ولادت در خانه خدا و شهادت در بهترین زمان و در بهترین شب رمضان یعنی شب قدر، در بهترین مکان خانه خدا یعنی محراب و در بهترین حالت نماز یعنی سجده توفیقی است که تا کنون بنده ای در زیر این چرخ کبود  نصیبش نشده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات