۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۳۲۱
حجت الاسلام پناهیان:

کمک کردن به مردم سومالی از جنس یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس قرارگاه عمار، با تاکید بر لزوم حمایت از مظلومان اظهار داشت: اگر مردم مظلوم فلسطین با گلوله های مستقیم رژیم صهیونیستی به این رنج گرفتار شده اند، مردم کشور سومالی نیز با گلوله های غیر مستقیم استکبار و استعمار به رنج فقر و قحطی دچار گشته اند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان
حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه و نایب رییس قرارگاه عمار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

وی گفت: هرچه جلوتر می رویم روز جهانی قدس به روز جشن پیروزی امت اسلام بر صهیونیسم خون آشام تبدیل می شود و اگر تا سال های گذشته تنها ملت ایران خشم خود را از این غده سرطانی به دنیا نشان می داد، امروز ثمره خون شهدا و زحمات حضرت امام راحل به بار نشسته و این حرکت فراگیر شده است.

نایب رییس قرارگاه عمار تاکید کرد: ایمانی که مردم به این مسیر داشتند و استقامت و پایداری که مقام معظم رهبری، خلف صالح امام در این راه به خرج دادند امروز ثمرات بسیار آن در حال بروز و ظهور است.

وی با بیان اینکه حیف است مردم در جشن پیروزی بر غده سرطانی اسرائیل شرکت نکنند، یادآور شد: ممکن است برخی ها در مبارزه شرکت نکرده باشند، اما آنها نیز علاقمندند که نام خود را در شرکت کنندگان در جشن پیروزی بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل ثبت کنند.

سومالی با گلوله غیر مستقیم استکبار به رنج فقر و قحطی دچار شده است
حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود، با ناگوار توصیف کردن وضعیت مسلمانان قحطی زده سومالی، خواستار کمک آحاد مختلف مردم به آنها شد و گفت: کمک کردن به مردم سومالی چیزی از جنس یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین است.

وی بیان داشت: اگر مردم مظلوم فلسطین با گلوله های مستقیم رژیم صهیونیستی به این رنج گرفتار شده اند، مردم کشور سومالی نیز با گلوله های غیر مستقیم استکبار و استعمار به رنج فقر و قحطی دچار گشته اند.

این خطیب حوزه کمک کردن به مظلومان و محرومان را مورد تاکید دین مبین اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: ما کمک کردن به مردم این کشور را وظیفه خود دانسته و اعتقاد داریم هر نوع کمک رسانی به مردم بی پناه از افضل اعمال است.

حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: ان شاءالله مردم ما که در کمک به محرومان و مظلومان شهره و زبانزد هستند، در این شرایط نیز مردم مسلمان و قحطی زده کشور سومالی را تنها نمی گذارند و در ماه مبارک رمضان کمک های خود را تقدیم آنان می کنند.

دوران سلطه استکبار جهانی به سر آمده است
وی در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی، این تحولات را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: بیداری اسلامی که امروزه در جهان شاهد هستیم روز به روز خود را بهتر نشان می دهد و فراگیرتر می شود.

نایب رییس قرارگاه عمار گفت: این رخدادها و اتفاقات امروز لیبی به رغم همه بی ثباتی و کاستی هایی که دارد، نشان می دهد دوران سلطه استکبار به سر آمده و مهم ترین فایده آن برای نظام ما این است که شعارهایی که ما سی سال قبل می دادیم حقانیت آن در حال اثبات شدن است.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: به فضل الهی طرحی که نظام اسلامی برای اداره جهانی اسلام ارائه داده، امروزه در حال تثبیت شدن است و ان شاءالله که همین وقایع مقدمات فرج حضرت صاحب الامر(عج) باشد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات