۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۳۷۵
شیخ الازهر:

سرنگونی دیکتاتورها درس عبرتی برای حکام عرب است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر، سرنگونی قذافی، حسنی مبارک و زین العابدین بن علی را درس عبرتی برای حکام عرب خواند.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در بیانیه ای پیروزی انقلاب لیبی را به ملت این کشور تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: پیروزی و آینده روشن در پرتو آزادی، عدالت و دموکراسی که از جانب خداوند متعال به ملت لیبی هدیه داده شد را به انقلابیون این کشور تبریک عرض می کنم، کشتی انقلاب های عربی از جاکنده شده است و مخلصان باید تلاش کنند تا این کشتی به ساحل امن برسد تا به اذن خداوند متعال دوران جدیدی برای تمدنمان بوجود آید.

شیخ الازهر حکام عرب را به عبرت گرفتن از سرنوشت دیکتاتورهای سرنگون شده دعوت کرد و افزود: آنچه در لیبی، مصر و تونس رخ داد پیام آشکاری برای همه حکام عرب بود مبنی بر اینکه قطار انقلاب به جنبش افتاده و هیچ کس توان متوقف ساختن آن را ندارد و باید به خواسته و اراده ملت ها گوش فرادهند.

احمد الطیب تصریح کرد: دانشگاه الازهر شریف بر اساس وظایف اسلامی، قومی و ملی که به عهده دارد خصوصا در این برهه بسیار حساس که ملت های عربی را وارد مرحله نوینی ساخته و در صدد نوشتن صفحه ای آزاد از تاریخ هستند، به حکام عرب نصیحت می کند خود را در برابر خداوند متعال مشاهده کرده و پیش از آنکه توسط یکایک شهروندان مورد محاسبه قرار گیرند به بررسی و محاسبه اعمال خود بپردازند.

وی بر لزوم وحدت و یکپارچگی ملت ها تاکید کرد و اظهار داشت: ملت های عربی باید تلاش کنند تا همبستگی و وحدت اجتماعی را در کشورهایشان حفظ کنند و بر اساس تمدن و روحیه دین مبین اسلام به عدالت، انصاف و قانونمندی پایبند باشند.

شیخ الازهر در بخش پایانی بیانیه خود تاکید کرد: ملت ها باید به شدت نسبت به تلاش ها و نقشه های دشمنان اسلام هوشیار باشند و اجازه ندهند تا این گروه ها به خواسته خود برسند، زیرا دشمنان هدفی جز سوء‌ استفاده از شرایط موجود را ندارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات