۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۴۲۳
استاد حوزه علمیه:

جامعیت سیره علوی در دنیا منحصر به فرد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، سیره علوی را دارای جامعیت و وحدت ویژه‌ای دانست و گفت: ترویج سیره علوی جامعه بشری را از مشکلات و ناهنجاری ها می رهاند.
حجت الاسلام صالحي خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری امام علی(ع) درساری برگزار شد با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم شب های قدر این حضور را نشان دهنده فطرت پاک و دینی مردم دانست.

وی با بیان این که در شب‌های قدر خداوند براساس یک سال تلاش معنوی بنده‌های خود، تقدیر سال آینده را رقم می‌زند، بیان داشت: خداوند متعال در این سه شب با برکت سپری شده بر تصمیم‌هایی که برای اعمال انسان گرفته است مهر تایید زده است.

حجت الاسلام خوانساری ادامه داد: خداوند برخلاف تمام قاضی‌ها از پرونده‌های گذشته انسان چشم‌پوشی می‌کند و با توبه‌ای که در شب قدر انجام شد پرونده‌ای جدید برای اعمال هر فرد می‌گشاید.

وی حضور مردم در شب های قدر را با هدف توبه و نزدیکی به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: وصل شدن به عالم بی همتا شروع زندگی جدید است.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به این که خداوند در هر لحظه در توبه را برای همه بندگانش گشوده است، گفت: باید از این فرصت های به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصتی است که می توانیم با برنامه ریزی مناسب از لحظه لحظه آن بهتر استفاده کنیم، گفت: اگر خداوند عنایت ویژه ای به انسان داشته باشد می تواند درک عمیقی از ماه میهمانی خدا در او به وجود آید.

استاد حوزه علمیه، غبار روبی و اصلاح درون انسان را یکی از اسرار ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در این ماه هوا و حوس و شیطان تضعیف و معنویات و نورانیت در دل انسان جان تازه ای می گیرد.

وی یکی از مراتب روزه را خود داری از انجام گناهان دانست و در این زمینه افزود: انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان به تمرین دوری جستن از گناه می پردازد تا وقتی که به گناه رسید از آن چشم پوشد.

حجت الاسلام خوانساری، رسیدن به کمال را یک روند تدریجی دانست و تصریح کرد: رسیدن به کمال امری تدریجی بوده و نیازمند برنامه ریزی است و انسان باید مرحله به مرحله پیش برود.

وی در ادامه سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع) انسان بزرگی بود که پیامبر اسلام(ص) همواره اعتماد کامل به ایشان داشت و همواره کارهای بزرگ را به ایشان محول می‌کرد.

استاد حوزه علمیه، امام علی(ع) را سرچشمه علوم اندیشمندان مسلمان معرفی کرد و گفت: همه اندیشمند بزرگ مسلمانان با واسطه یا بی‌واسطه شاگردان امام علی(ع) هستند و علم خود را وامدار ایشان می‌دانند.

وی با تأکید براین که نسل جوان جامعه ما نیازمند یک الگوی مناسب برای اداره زندگی خود هستند، افزود: در ماه مبارک رمضان ارائه یک الگوی مناسب از شخصیت حضرت علی (ع) برای آشنایی نسل جوان با این امام همام ضروری است.

حجت الاسلام خوانساری در ادامه سخنان خود گفت: حضرت علی (ع) به اذعان پیروان همه ادیان شخصیتی جامع و جهانی برای بشریت است به طوری که اندیشمندان از ملل مختلف دنیا همواره بر عظمت و بی‌نظیری ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی این امام همام اعتراف کرده‌اند. 

وی افزود: سیره علوی دارای جامعیت، وحدت و فراگیری خاص و ویژه‌ای است به طوری‌که امروزه با وجود تبلیغات منفی که علیه اسلام در دنیا صورت می‌گیرد این سیره به لحاظ جامعیت در مجامع علمی مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد./950/پ202/ص
ارسال نظرات