۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۴۴۱
با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر ارشاد؛

مراسم اختتامیه مشترک بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رساـ بخش حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد.
  بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، شب گذشته به صورت مشترک در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم با حضور آیت الله محمد صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی از پایان نامه های برتر حوزوی و دانشگاهی تقدیر به عمل آمد و همچنین آیین تجلیل از خادمان قرآن و عترت نیز برگزار شد.

حجت‌الاسلام طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اجرای برنامه زنده جلسه دفاعیه پایان نامه های حوزوی، شب شعر، نشست نقد فیلم و سریال های مذهبی، برگزاری 54 نشست علمی با حضور کارشناسان و معرفی پایان نامه های برتر را از برنامه های امسال این بخش معرفی کرد.

وی تقدیر از خادمان قرآن و عترت حوزه علمیه همچون حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و جوادی آملی را از دیگر برنامه های این بخش بیان کرد.

مدیر بخش حوزوی در پایان تاسیس یک ستاد دایمی برای نظارت و فعالیت مستمر محتوایی و اجرایی را پیشنهاد کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده فعالیت های منسجم تری بین بخش حوزه و دانشگاه صورت بگیرد.

همچنین الهی، مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این که استادان، دانشجویان و کادر دانشگاهی مخاطبان این بخش هستند، ابراز داشت: از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بخش دانشجویی به دانشگاهی تغییر نام داد.

وی با اشاره به این که امسال در نمایشگاه برنامه های این بخش دارای سه دسته نمایشگاهی، رقابتی و نشست های تخصصی ترکیب بندی شده بود، بیان داشت: حدود صد نشست علمی در این نمایشگاه برگزار کردیم.

مدیر بخش دانشگاهی با بیان این که تولید علم و پاسخ گویی به شبهات و ایجاد درگاهای علمی در محور قرآن و عترت از اهداف و ارکان پی گیری شده در بخش دانشگاهی بود، خاطرنشان کرد: دو چشم انداز ملی و بین المللی در برنامه های بخش دانشگاهی در نظر داریم.

وی امکان هر ایده از سوی هر دانشجو و در اختیار گذاشتن یک غرفه برای هر دانشگاه و آمادگی برای برپایی نمایشگاه دانشجویان جهان اسلام با محوریت دانشجویان ایرانی اسلامی را از چشم انداز های آینده این نمایشگاه برشمرد.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که قرآن یک کتاب بین المللی است، ابراز داشت: قرآن کریم برای همیشه حرف برای گفتن دارد و تا روز قیامت برای هر قومی تازگی و طراوت دارد.

وی به زندگانی جوامع مختلف از حضرت آدم تا پیامبر خاتم اشاره کرد و گفت: وعده های الهی در قرآن حق است؛ بنابراین تا روز قیامت قرآن و وعده الهی جاودان خواهد بود./921/پ202/ص
ارسال نظرات