۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۶۰۳
با تحقق مصوبات‌ هیأت دولت؛

300 نمازخانه در مدارس آذربایجان غربی احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه گسترش نماز، قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در صورت تحقق مصوبه دور سوم سفر هیأت دولت به آذربایجان غربی سیصد باب نمازخانه در ‌مدارس استان احداث خواهد شد.
نمازخانه
مقصود ابراهیم پور، رییس گروه گسترش نماز، قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به نبود نمازخانه در دو سوم فضای آموزشی استان افزود: در دور سوم سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی ساخت 300 باب نمازخانه از محل اعتبارات استانی و ملی مورد تصویب قرار گرفته است که در صورت تحقق بخش بخشی از مدارس استان از نمازخانه برخوردار می شوند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تنها یک سوم از ساختمان های آموزشی استان دارای نمازخانه است، گفت: در حال حاضر دو سوم فضا های آموزشی استان فاقد نمازخانه هستند که رساندن این عدد به حداقل ها نیازمند عزم جدی در راستای پیگیری مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان است.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: تا به امروز 60 باب نمازخانه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

این مقام مسؤول در ادامه به فعالین مدارس قرآنی در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 424 مدرسه علوم قرآنی در سطح استان فعال است که در طول سال تحصیلی در سه ترم دانش آموزان را با کلام وحی آشنا می کنند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 90_89 بیش از 36 هزار دانش اموز در قالب 1402 کلاس، آموزش های مختلف مفاهیم و مضامین کلام وحی را فراگرفتند.

ابراهیم پور از درخشش دانش آموزان آذربایجان غربی در مرحله کشوری بیست و نهمین دوره از مسابقات قرآن خبر داد و گفت: نه نفر از دانش آموزان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم و ده نفر رتبه های زیر ده کشوری در رشته های مختلف قرآنی شدند این در حالی است که سال گذشته تنها یک نفر از دانش آموزان استان موفق به کسب رتبه کشوری مسابقات قرانی شده بود.

رییس گروه گسترش نماز، قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: با موفقیت دانش آموزان در این دوره از رقابت‌ها رتبه آذربایجان غربی در میان استان‌های دیگر به دوازدهم ارتقا یافت./936/پ202/س
ارسال نظرات