۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۶۵۹
دبیرکل مجمع عربی اسلامی حامیان مقاومت:

فریاد ملت‌های مظلوم به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع عربی اسلامی حامیان مقاومت با بیان این که فریاد ملت‌های مظلوم به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است، خاطر نشان کرد: ملت های قیام کرده هوشیار باشند، آمریکا در حال تلاش برای مصادره کردن انقلاب های آنان است.
دکتر يحيي غدار، دبيرکل مجمع عربي اسلامي حاميان مقاومت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یحیی غدار، دبیرکل مجمع عربی اسلامی حامیان مقاومت، روز گذشته در همایش فلسطین، مقاومت، بیداری اسلامی با بیان این که روز جهانی قدس یاد آور روحیه مقاومت در لبنان و فلسطین است، بیان داشت: ملت های قیام کرده هوشیار باشند، آمریکا در حال تلاش برای مصادره کردن انقلاب های آنان است.

وی علت قومی و نژادی بودن مقاومت مردم فلسطین در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پیروی از نظرات و عقاید جمال عبد الناصر مصر دانست و گفت: حرکت های جهادی و مقاومتی جمال عبدالناصر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از نوع قومی و نژادی بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبعیت از رهنمودها و روشن گری های حضرت امام خمینی(ره)، مقاومت مردم مظلوم فلسطین از قومی و نژادی به مقاومت عقیدتی و اسلامی تبدیل شد.

دبیر کل مجمع عربی اسلامی حامیان مقاومت، ابراز داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فریاد ملت های مسلمانان علیه استکبار جهانی رساتر و گویاتر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجوه مشترک نهضت های اسلامی اشاره کرد و افزود: اسلامی بودن، پیروی از انقلاب اسلامی ایران، پرهیز از ظلم و استبداد، حق طلبی و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی از جمله وجوه مشترک در میان قیام های مردم منطقه خاورمیانه و جنوب آفریقا می باشد.

غدار با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فضای حاکم بر ملت های مسلمان، یک فضای ناتوانی، عجز و ترس بود، اظهار داشت: ملت ها باور کرده بودند که در مقابله با آمریکا و اسرائیل نمی توانند مقابله کنند.

وی نهضت های اسلامی را دست آورد انقلاب اسلامی در کشور ایران دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه برابر رژیم صهیونیستی و مقاومت و پیروزی مردم غزه در جنگ 22 روزه در برابر اسرائیل غاصب از اساسی ترین عوامل بیداری روحیه جهاد و مقاومت در برابر حاکمان دست نشان داده استکبار جهانی می باشند./9463/پ203/ص
ارسال نظرات