۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲
شیخ الازهر:

صبر ملت مصر از جنایت های رژیم صهیونیستی لبریز شده است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر تاکید کرد صبر ملت این کشور از صهیونیست ها لبریز شده است.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در بیانه ای ملت لیبی را به همبستگی، حفظ صلح اجتماعی و جلوگیری از خونریزی دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: از ملت انقلابی لیبی می خواهم در این شرایط حساس که در جهت بازسازی لیبی بر اساس آینده ای آزاد در پرتو همزیستی مسالمت آمیز تلاش می کند نسبت به وفاق ملی میان همه فرزندان ملت حرص داشته باشد و محاکمه و حسابرسی را قانون واگذار کنند.

شیخ الازهر پیروزی ملت لیبی را تبریک گفت و افزود: پیروزی، موفقیت و آینده ای روشن در پرتو آزادی، عدالت و دموکراسی که از سوی خداوند به ملت لیبی عطا شده است را به آنان تبریک می گویم. کشتی نهضت عربی از جا کنده شده و بر مخلصان واجب است آن را به سوی امنیت سوق دهند.

احمد الطیب حکام عرب را به برآورده ساختن مطالبات مردم دعوت کرد و اظهار داشت: حکام عرب باید به اراده ملت ها در دستیابی به حقوق مشروعشان پاسخ دهند و بدانند هر قطره خونی که جاری می شود از همه پست ها و مقام های دنیا باارزش تر است.

وی ملت های عربی را به اعتراضات مسالمت آمیز فراخواند و گفت: ملت های عربی که در پی حقوق خود هستند باید شیوه مسالمت آمیز که جهانیان را شگفت زده کرده و نتایج آن در مصر و تونس به خوبی قابل مشاهده است پی گیرند.

شیخ الازهر تاکید کرد: انعطافات تاریخی که امت های عربی و اسلامی را فراگرفته است باید موجب بیداری، هوشیاری، استفاده از تجربه و نگاه به آینده دور بر اساس هموم امت و مسائل بزرگ و سرنوشت تاریخی مورد تهدید امت شود.

الطیب نسبت به لبریز شدن کاسه صبر ملت مصر هشدار داد و بیان داشت: صهیونیست ها باید از خشم و غضب ملت مصر بترسند. کاسه صبر مصری ها از جنایت های رژیم صهیونیستی که به هیچ معاهده و پیمانی وفادار نیست لبریز شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات