۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۰۰۹
پژوهشگر حوزه علمیه قم:

بهترین روش برای شناخت ابدیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به احساس رسیدن به ابدیت در وجود انسان‌ها‌ گفت: بهترین روش برای شناخت ابدیت در‌ حوزه‌های علمیه وجود دارد.
بهترین روش برای شناخت ابدیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر قائمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه قم، امروز در مراسم شروع تحصیلات حوزوی طلاب تازه وارد حوزه علمیه اصفهان گفت: عملکرد انسان‌ها‌ به افکار و عقاید آنها وابسته است.

وی ادامه داد: در احادیث بیان شده است که اعمال انسان بیانگر نیت‌های او است؛ از این رو طلاب قبل از این‌که بدانند در حوزه چه باید بکنند، باید بدانند چرا وارد حوزه شده اند.

این پزوهشگر حوزوی ابراز داشت: عمل انسان بسته به میزان‌ انگیزه‌ای است که در وجود او هست؛ بنابر این هر چه انسان انگیزه‌ای قوی‌تر پیدا کرد، پایداری او در برابر سختی‌های یک راه بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: طلبه علوم دینی می‌خواهد بداند برای چه این جهان آمده است، کجا می رود و آمدن او برای چه بوده است و این بزرگ‌ترین هدفی است که انسان در زندگی دنبال می‌کند.

حجت الاسلام قائمی گفت: طلاب شغل خود را شناخت و هدف زندگی می دانند یعنی می خواهند روزگار خود را در مجاهدت علمی بسر ببرند تا هدف زندگی را بشناسند و به دیگران نیز انتقال دهند‌.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات هر چه یقین انسان بیشتر شد، در مسیر خود قوی‌تر می‌شود، از این رو طلبه قبل از ورود به حوزه باید بداند چه مسیری را می‌خواهد طی کند.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که معرفت با شناخت امام زمان هر عصری محقق می شود، تصریح کرد: اگر انسان‌ها لذت معرفت الهی را درک کنند، زرق و برق دنیا نمی‌تواند آنها را با بازی دنیا بکشاند و آنها را فریب دهد.

حجت الاسلام قائمی شناخت ابدیت را از دیگر اهداف تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: کسی که بداند عمرش کوتاه است و راه بی نهایت، قطعا کوتاه ترین راه را برای رسیدن به مقصود انتخاب می کند.

این نویسنده حوزوی هدف دیگر حوزه‌های علمیه را شناخت کمال دانست و بیان داشت: در حدیثی از امام باقر‌(ع) تفقه در دین، صبر بر سختی‌ها و میانه‌روی در زندگی به عنوان نهایت کمال معرفی شده است.

وی افزود: در بین این سه، تفقه در دین پیش زمینه دو عنوان بعدی است و حوزه های علمیه زمینه آشنایی طلاب در زمینه معارف دینی را فراهم می‌کند./965/پ202/س
ارسال نظرات