۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۱۰۹

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ‌با امام جمعه ارومیه دیدار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان فردا در نخستین روز از سفر خود به آذربایجان غربی با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم فتح اللهی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به ارومیه‌ اظهار کرد: واصف طالب اف فردا از مرز پلدشت به منظور گسترش روابط دیپلماسی و سطح مناسبت اقتصادی و سیاسی وارد آذربایجان غربی می‌شود.

وی سفر این مقام عالی جمهوری خودمختار نخجوان به ایران را دو روزه اعلام و خاطرنشان کرد: واصف طالب اف در نخستین روز از سفر خود با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

فتح اللهی حضور در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و خصوصی سراسر کشور، بازدید از مراکز صنعتی و تولیدی، دیدار با رییس هیأت مدیره اتاق تعاون و رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی را از برنامه‌های واصف طالب‌اف به آذربایجان غربی اعلام کرد.

به گفته این مقام مسؤول واصف طالب اف، مذاکراتی در راستای افزایش مناسبات تجاری به ویژه استحصال چغندرقند از نخجوان، ایجاد خط اتوبوس در مسیر جمهوری اسلامی و نخجوان و رفت و آمد سواری‌ها در این مسیر با استاندار آذربایجان غربی انجام خواهد داد.

گفتنی است، جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان بوده و مرکز آن شهر نخجوان است این جمهوری خودمختار در جنوب قفقاز و شمال رود ارس واقع شده و از شمال و مـشرق مــحدود بــه جــمهوری ارمنستان از جنوب محدود بــه ایران و از غرب محدود به ترکیه است./936/پ202/س
ارسال نظرات