۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۳۲۳

450 کانون تخصصی در مساجد کشور فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: هم اکنون 450 کانون تخصصی در 23 رشته فعال هستند.
مرتضي طاهريان،معاون فرهنگي ستاد عالي کانون هاي فرهنگي وهنري مساجد کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران زنجان اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در کانون های مساجد کشور عضو هستند.

وی با اشاره به توسعه کمی تعداد کانون های مساجد کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 11 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این میزان با توجه به برنامه پنجم توسعه در سال جاری به 13 هزار کانون خواهد رسید.

طاهریان از فعالیت 450 کانون تخصصی در 23 رشته تخصصی خبر داد و گفت: هشت هزار و 800 کتابخانه نیز در مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعال هستند که سه هزار و 800 کتابخانه مخزن ‌دار و 5 هزار کتابخانه به صورت باز در اختیار کانون‌هاست.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه با بیان اینکه 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در شهرها راه‌اندازی شده است، ادامه داد: توجه به روستاهای کشور از اولویت های ستاد عالی بوده، چنانکه در سالجاری 500 کانون فرهنگی و هنری در حومه شهرها و روستاهای کشور راه‌اندازی شده و خواهد شد.

وی شناسایی، پرورش و تربیت استعدادهای بالقوه در مساجد را از مهمترین اهداف ستادعالی کانون های مساجد دانست و افزود: حضور فعال در فضای مجازی با راه‌اندازی مسجد بلاگ، توجه ویژه به تفسیر قرآن کریم برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان، جشنواره شعر گلدسته‌های سپید و جشنواره هنرهای تجسمی ترنج از دیگر برنامه های ستادعالی در سالجاری بوده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌ های مساجد با بیان اینکه 600 کانون فرهنگی هنری در جوار مصلاهای نمازجمعه کشور راه اندازی خواهد شد، گفت: در همین راستا توافقاتی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور صورت گرفته است.

همچنین مقدمی، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان از فعالیت 165 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان خبر داد./935/پ203/ص
ارسال نظرات