۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۳۲۶
در نشستی؛

کارگروه مشترک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استانداری قم تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ کارگروه مشترک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استانداری قم با هدف توانمندسازی طلاب، تأمین نیروها و کادر مورد نیاز سیستم‌های اجرایی کشور تشکیل شد.
کارگروه مشترک مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه و استانداري قم کارگروه مشترک مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه و استانداري قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار قم، بعدازظهر امروز در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم برگزار شد.

در این نشست مشترک که با حضور معاونان و مدیران استانداری قم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار ‌شد، حجج اسلام ربانی و موسی‌پور بر تشکیل کارگروهی مشترک با هدف توانمندسازی طلاب، تأمین نیروها و کادر موردنیاز سیستم‌های اجرایی کشور تأکید کردند.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ابتدا با اشاره به جایگاه ویژه روحانیت به عنوان عقبه فکری و فرهنگی نظام، کم‌توجهی به حوزه‌های علمیه را مناسب ندانست و گفت: متأسفانه امروز نهاد آموزشی و پژوهشی حوزه در کنار نهادهای آموزشی کشور به درستی تعریف نشده است.

وی بر تعریف سرانه آموزش و پژوهش در حوزه مانند سایر نهادهای آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد و افزود:‌ اگرچه خدمات دولت نهم و دهم به روحانیت و حوزه‌های علمیه را نمی‌توان با گذشته مقایسه کرد، اما با وضع مطلوب فاصله بسیار دارد.

حجت‌الاسلام ربانی با بیان این‌که خدمات ارایه شده به روحانیت، جدای از نظام آموزش عالی و بخش‌های دیگر آموزشی کشور است، اظهار داشت: این خدمات تأمین بخشی از معیشت حداقلی طلاب است و توجه چندانی به نیاز عاطفی، فرهنگی و خانواده آنان نشده است.

وی تشکیل کارگروه مشترک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استانداری قم را ضروری دانست و گفت: نیازمند تشکیل این کارگروه هستیم تا مشکلات روحانیت در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی و معیشتی در آن بررسی، تعریف و پیگیری شود.
 
همچنین استاندار قم با بیان این‌که وظیفه حوزه‌های علمیه توانمندسازی طلاب و تربیت کادر ویژه نظام مقدس اسلامی است، ابراز داشت: نهاد مقدس روحانیت تضمین‌کننده برنامه‌های دولت اسلامی، رشد و ارتقای باورهای دینی و اعتقادی است که متأسفانه از آن غفلت شده است.

حجت‌الاسلام موسی‌پور بر تبیین رویکرد جدید مرکز خدمات حوزه براساس نیازهای نظام مقدس اسلامی تأکید کرد و افزود: استانداری قم برای تشکیل کارگروه مشترک با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با هدف توانمندسازی طلاب، تأمین نیروها و کادر مورد نیاز سیستم‌های اجرایی کشور آمادگی دارد.
 
وی اظهار داشت: مسؤولان اجرایی استان با آمادگی کامل هر آنچه در توان دارند برای تحقق اهداف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که تحقق اهداف روحانیت و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است به کار بسته و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است، نشست مشترک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استانداری قم با تشکیل کارگروهی مشترک با هدف توانمندسازی طلاب، تأمین نیروها و کادر مورد نیاز سیستم‌های اجرایی کشور به کار خود پایان داد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات