۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۳۳۹

گسترش روزافزون قحطی و خشکسالی در سومالی

خبرگزاری رسا ـ بحران قحطی در سومالی عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده است و از هشت منطقه موجود، در شش منطقه حالت فوق العاده اعلام شده است.
سومالي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نیویورک تایمز، مارک بودن، مسئول هماهنگ کننده انسان دوستانه سازمان ملل متحد در سومالی می گوید: کل مناطق سومالی تا در چند روز دیگر، یک منطقه قحطی زده اعلام می شود.

وی افزود: عمق بحران قحطی بسیار شدید و در حال گسترش است به طوری که هم اکنون شش منطقه از هشت منطقه سومالی در قحطی کامل است و هر روز قربانیان بیشتری می گیرد. پیشروی قحطی به سرعت در منطقه در حال گسترش است.

گفتنی است، دو ماه گذشته، سازمان ملل، چهار منطقه سومالی را به عنوان منطقه قحطی زده اعلام کرده بود.

بودن تاکید می کند: همکنون 53 درصد جمعیت کشور قادر به تامین نیازهای غذایی خود نمی باشند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. 58 درصد کودکان دچار سوء تغذیه هستند.

مسئول هماهنگ کننده انسان دوستانه سازمان ملل متحد، می گوید: صدها نفر از مردم هر روز تلف می شوند و نیمی از آنها کودکان هستند.

وی از کشورها و مجامع بین المللی خواست در خصوص مردم سومالی تدابیری بیندیشند و محموله های غذایی و بهداشتی بیشتری به این کشور ارسال کنند.

لازم به ذکر است، سومالی و قسمت‎هایی از کنیا، اوگاندا، اتیوپی و جیبوتی در شاخ افریقا اسیر قحطی بی سابق هستند اما در این میان سومالی بیش از سایر کشورها از این قحطی و خشکسالی متأثر است./982/ب902/گ
ارسال نظرات