۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۳۶۹

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم شفافیت قانون عفو عمومی تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر کربلا بر لزوم شفاف بودن قانون عفو عمومی و عدم پیچیدگی آن تاکید کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با اشاره به ترور و ربودن پزشکان در عراق گفت: پزشکان از ثروت های های علمی و ملی بزرگ برای کشور به شمار می آیند و با کادرسازی برای آینده و مداوای بیماران، کمک های فراوانی به ملت انجام می دهند، ولی بسیاری از آنان در چند سال گذشته به دلیل مسائل مختلف نظیر سیاست های نظام سابق و تروریسم از کشور خارج شده اند.

وی افزود: خروج جمع کثیری از این پزشکان ماهر و خبره از عراق سبب شده است تا شهروندان برای مداوا به خارج از کشور سفر کنند که بسیاری از آنان سختی های فراوان و خواری فراوانی را در این راه متحمل می شوند.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: ترور و ربوده شدن جمع کثیری از پزشکان و خروج تعداد دیگری از کشور، ضرر بزرگی برای عراق است و نیروهای امنیتی موظفند از این قشر که از اهمیت فراوانی برخوردار هستند حفاظت کنند.

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به اشکالات قانون عفو عمومی هشدار داد و تاکید کرد: بندهای مختلف این قانون باید شفاف باشد تا تروریست ها و فاسدان نتوانند از نقاط تاریک آن بهره برده و از چنگال عدالت فرار کنند و همانند مراحل گذشته به فعالیت های تروریستی بپردازند و خون ملت را در خیابان ها جاری سازند.

وی اظهار داشت: برخی از مسوولان و وزرای سابق که فساد مالی و اداری آنان ثابت شده است نیز با استفاده از عدم شفافیت قوانین توانستند از محاکمه و مجازات رهایی یابند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی بر لزوم اهتمام به حقوق قربانیان تاکید کرد و ادامه داد: درست است که عفو عمومی این فرصت را به جنایتکاران پشیمان می دهد تا به جامعه بازگردند و در بازسازی کشور مشارکت کنند، ولی باید در نظر داشت که این در این امر باید به حقوق قربانیان توجه ویژه ای داشت و اجازه نداد تا حق خانواده های قربانیان از بین برود.

خطیب جمعه کربلا بیان داشت: قانون عفو عمومی باید به بهبود وضعیت امنیتی کشور منجر شود، اما اگر همانند گذشته دارای پیچیدگی و نقاط کور باشد به پسرفت امنیتی منجر خواهد شد و کشور را از وضعیت کنونی نیز بدتر می کند.

وی با اشاره به فرار جنایتکاران از زندان گفت: در سال های گذشته شاهد بودیم که جنایتکاران از زندان خارج شده و به فعالیت های تروریستی می پردازند. اگر برخورد قاطعی با این جنایتکاران نشود آنان احساس امنیت می کنند و با استفاده از نقاط کور قانون عفو عمومی بار دیگر به کشتار مردم روی می آورند./980/ب902/گ
ارسال نظرات