۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۷۴
حجت الاسلام نقویان:

اقتدار ملی و قدرت سیاسی از دستاوردهای مهم شهدا هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقویان گفت: اقتدار ملی، انسجام و اتحاد همگانی و قدرت سیاسی از دستاوردهای مهم شهدا هستند.
حجت الاسلام نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ناصر نقویان عصر جمعه در مراسم یادواره سردار شهید محمود قلی پور که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، خانواده شهدا را گنجینه تمام نشدنی اصول سلوکی شهدا نامید و گفت: با نگاهی به خاطرات و پیشینه زندگی شهدا چگونگی سلوک و انتخاب مسیر آنان مشخص می شود.

وی با بیان این که برای دریافت اندیشه شهدا باید نگاهی متفاوت به مقوله زندگی و دنیا داشت، گفت: فضای زندگی انسانی همواره در جهت اضمحلال زیبایی هایی ظاهری و مادی حرکت می کند.

حجت الاسلام نقویان، رمز ماندگاری را دل نبستن به دنیا و ظواهر مادی دانست و افزود: دین محوری باعث می شود همه ظواهر مادی در خدمت سعادت اخروی قرار بگیرد.

وی دل نبستن به دنیا، تحقیر نکردن دیگران و مغرور نبودن را از ویژگی های بارز شهدا برشمرد و گفت: انسانی که به خدا و شهادت می اندیشد، برای سعادت و سلوک معنوی خود برنامه ریزی دقیق می کند. اگر انسان به این مفهوم پی برد و وجه الله را در نظر داشت، مانند شهدا ماندگار می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، حب ذات و میل به جاودانگی را از امیال فطری انسان خواند و خاطرنشان کرد: انسان برای جاودانه شدن ناگزیر از نزدیک شدن به صفات الهی است.

حجت الاسلام نقویان اذعان کرد: شهدا به برکت اسلام و انقلاب اسرار ماندگار شدن در این دنیا را فهمیدند و بین ماندن و اسیر روزمرگی شدن، وجه الله و جاودانگی را انتخاب کردند.

وی اقتدار ملی، انسجام و اتحاد همگانی و قدرت سیاسی را از دستاوردهای مهم شهدا دانست و گفت: ما امروزه در دنیا بسیار قوی هستیم چرا که اگر ضعیف بودیم دشمنی علیه ایران به این اندازه نبود./950/پ202/ص
ارسال نظرات