۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۵۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت و دانایی مهم‌ترین سلاح نسل جوان در برابر انحراف‌ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، بصیرت و دانایی را مهم‌ترین سلاح نسل جوان در برابر انحراف‌ها دانست و گفت: نسل جوان امروز باید تقویت بصیرت و آگاهی در خود مانع از تحقق اهداف اندیشه‌های انحرافی شود.
بصيرت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر جویباری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش گفتمان دینی که با موضوع «جوانان، بصیرت و آسیب های اجتماعی» در مشهد آغاز به کار کرد، با اشاره به اهمیت بصیرت و دانایی در جوانان گفت: اگر جوانان و نوجوانان در برابر جنگ نرم فرهنگی دشمنان دانایی و آگاهی نداشته باشند آسیب پذیر و دچار انحراف می شوند.

وی افزود: دشمنان برای آسیب زدن به اعتقادات محکم و استوار جوانان عزیز برنامه ریزی کردند و تا حدودی توفیق هم داشته اند.

حجت الاسلام جویباری در ادامه اظهار داشت: راحت طلبی و آسایش خواهی در جوانان باعث رشد روحیه عدم تحمل سختی ها و مشکلات در آنها شده است و متأسفانه برخی از جوانان برای فراز از سختی ها به خوشی های کاذب و بی اثری روی آوردند و دچار انحراف و آسیب های اجتماعی شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان برای سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اسلامی، گفت: گسترش بی حد و حصر فعالیت‌های ماهواره ای و اینترنتی از سوی غرب تلاشی مذبوح در جهت ترویج فساد و بی بندوباری در جوامع اسلامی است.

وی با اشاره گسترش هجمه ها بر علیه ارزش های اسلامی، گفت: متأسفانه امروز دشمنان اسلام همه توان خود را برای نسخ باورهای دینی جامعه به کار گرفته اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرقه های نوظهور و انحرافی امروز در کمین نسل جوان جامعه اسلامی اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این فرقه های ضاله که مورد حمایت مستقیم غرب هستند به یک خطر بزرگی برای اندیشه های اسلامی مبدل شده اند.

حجت الاسلام جویباری، ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) را بهترین راه مقابله با اندیشه های انحرافی فرقه های ضاله و نوظهور دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی می تواند مانع از گسترش افکار انحرافی این گروه ها در سطح جامعه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که گروه های انحرافی تلاش می کند تا مانع از رشد باورهای دینی درمیان نسل جوان شوند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید نسل جوان را از این توطئه های شوم دشمنان اسلام آگاه کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نسل جوان امروز جامعه اسلامی به دنبال یک الگوی مناسب برای ادامه مسیر حرکت خود هستند، ادامه داد: بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان ما سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ اسلام است.

حجت الاسلام جویباری با بیان این که نباید در مقابل تلاش گسترده غرب در حوزه فرهنگ منفعلانه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: باید با همه توان در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان تلاش کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات