۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶

آلمان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت نمی شناسد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برپایی اجلاس سازمان ملل، آلمان، مخالفت خود با طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به سازمان ملل را اعلام کرد.
فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: با تصویب این طرح در سازمان ملل، موج تازه‌ای از خشونت‌ و درگیری در منطقه خاورمیانه برپا می شود، بنابراین بررسی این طرح در اجلاس سازمان ملل هم اکنون مناسب نمی باشد.

شفر افزود: آلمان با این مخالفت به دنبال راه‌حلی صلح‌آمیز برای پایان دادن به درگیری‌های است و ارائه یک پیشنهاد مناسب بهترین راه‌حل برای پایان دادن به مناقشات خاورمیانه است.

لازم به ذکر است، شورای امنیت سازمان ملل متحد بحث درباره خاورمیانه را آغاز کرده است و بحث اصلی روی پیشنهاد تشکیل کشور فلسطینی و پذیرفتن آن از سوی سازمان ملل به عنوان عضو متمرکز است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که اگر سازمان ملل کشور فلسطینی را به‌رسمیت بشناسد، توافق‌نامه سال1993 اسلو که موجب تشکیل تشکیلات خودگردان فلسطینی شد و تمام قراردادهای پس از آن از نظر اسرائیل باطل است.

کشورهای عربی موافقت کردند که حمایت همه جانبه خود را از تشکیل کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل به پایتختی بیت المقدس شرقی را اعلام کنند./982/ب903/گ
ارسال نظرات