۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس:

چهار مدرسه پیش حوزوی در شیراز راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان فارس گفت: در سال جاری 4 مدرسه پیش حوزوی یا مدارس امین در سطح شهر شیراز راه اندازی شده است و از اول مهر کار خود را آغاز خواهد کرد.
دانش آموز


حجت الاسلام مهدی پناهی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دومین دوره آموزش مدیران و عوامل اجرایی مدارس پیش حوزوی (مدارس امین) وابسته به حوزه علمیه شیراز که به مدت سه روز در قم برگزار شده بود، عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری 4 مدرسه پیش حوزوی یا مدارس امین در سطح شهر شیراز راه اندازی شده است، همچنین یک مهد کودک و پیش دبستانی نیز در شهرستان جهرم از سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان فارس خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته بین معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعداد این مدارس در سطح استان فارس به 500 مدرسه افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: به منظور آشنایی بیشتر مدیران و عوامل اجرایی این مدارس با طرح های تربیتی و روش های استفاده از طرح های تربیتی در مدارس پیش حوزوی، یک دوره آموزشی سه روزه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد و آنان با موضوعاتی همچون اصول و روش‌های انتقال مفاهیم دینی و مباحث ویژه مهدویت آشنا شدند.

شایان ذکر است، در این طرح(مدارس امین) با مدیریت هر مدرسه علمیه، 6 مدرسه امین در قالب 3 مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه راه اندازی می شود، و مدارس علمیه تمام ظرفیت های تربیتی خود را در این مدارس به کار می گیرند.

انتخاب هیأت امناء و مدیر مدرسه به عهده حوزه و پرداخت هزینه های عوامل مدارس، مدیر و معلمان به عهده آموزش و پرورش است، مدیران این مدارس نیز از میان افراد فرهنگی یا حوزوی متدین و دقیق انتخاب می شود.

حجم آموزش ها در این مدارس به هیچ وجه افزایش و تغییر نخواهد یافت، در این مدارس دانش آموازان با اجرای برنامه های تربیتی و دینی با مبانی دینی همچون خواندن نماز، شیوه صحیح وضو گرفتن، احترام به پدر و مادر و مانند آن در مدارس امین آشنا خواهند شد./919/ت303/ع

ارسال نظرات