۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳
با حضور 300 فعال فرهنگی؛

همایش توجیهی فرقه‌های انحرافی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش توجیهی فرقه های انحرافی با سخنرانی آیت الله حیدری و شرکت سیصد نفر از همکاران اداری، مربیان پرورشی، دبیران معارف اسلامی و فرهنگیان بسیجی آموزش و پرورش اهواز برگزار شد.
فرقه هاي ضاله
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز، همایش توجیهی فرقه های انحرافی با سخنرانی آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، با شرکت سیصد نفر از همکاران اداری، مربیان پرورشی، دبیران معارف اسلامی و فرهنگیان بسیجی مدیریت ناحیه دو آموزش و پرورش اهواز در مدرسه راهنمایی زهره بنیانیان اهواز برگزار گردید.

ضرورت شناخت فرقه های انحرافی از جهات دینی، اعتقادی، سیاسی و مقتضات شغلی

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در این همایش به ضرورت شناخت فرقه های انحرافی اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت فرقه های انحرافی از جهات دینی، اعتقادی، سیاسی و مقتضای شغلی در جامعه امروزی یک ضرورت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که در هر دینی تشکل ها و فرقه های انحرافی زیادی بوجود آمده است و در دین مبین اسلام نیز این اتفاق افتاده است، ابراز داشت: بنا به گفته پیامبر اکرم(ص) در آخرالزمان امت اسلامی به 73 فرقه تقسیم می شوند و تنها یک فرقه از آنها بر راه راست و حق می باشد و بقیه که 72 فرقه می باشند همگی باطل هستند.

امام جمعه موقت اهواز، ادامه داد: کسی به خوشبختی و سعادت خواهد رسید که راه مستقیم خداوندی را انتخاب نماید، در غیر این صورت به انحراف کشیده می شود چرا که فرقه های انحرافی همان راه های بیراهه است.

آیت الله حیدری، شناخت کامل و دقیق راه راست و همچنین فرقه های انحرافی را موجب پیمودن راه راست دانست و گفت: تا زمانی که راه انحرافی در دین را نشناسیم تضمینی نیست که وارد آن نشویم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و همه جانبه دشمنان، شناخت فرقه های انحرافی را از نظر سیاسی لازم خواند و خاطرنشان ساخت: همواره تهاجم فرهنگی با مطرح کردن شبهات مختلف، جوانان را مورد هدف قرار گرفته است و خواهان رسیدن به اهداف شوم سیاسی از این وضعیت می باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هدف استکبار جهانی از فرقه سازی، براندازی نظام مقدس اسلامی و ایجاد اختلاف، آشوب و فتنه گری در کشور است، ادامه داد: در این باره شاید حتی رهبران فرقه های انحرافی هم متوجه نباشند اما در پشت پرده، استکبار جهانی و سازمان های جاسوسی انگلیس و رژیم صهیونیستی آنها را سازماندهی می کنند.

امام جمعه موقت اهواز، به لزوم شناخت فرقه های انحرافی از نظر مقتضیات شغلی پرداخت و عنوان کرد: کار معلمی، یعنی چراغ هدایت جامعه بودن، که همان راه انبیاست، باید در این زمینه، خود به عنوان راهنما راه را به درستی بشناسد تا بتواند آن را به دیگران بشناساند.

تبیین فرقه های انحرافی در اسلام

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، به دسته بندی فرقه های انحرافی اشاره و تصریح کرد: فرقه های انحرافی به چهار دسته تقسیم می شوند، نخست فرقه های ضد دینی، دوم فرقه های ضد اسلامی، سوم فرقه های ضد تشیع و چهارم فرقه های انحرافی درون مذهب تشیع می باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مارکسیسم ها را که به صورت علنی عقاید ضد دینی و خداوندی دارند را فرقه ضد دینی برشمرد و افزود: فرقه های ضد اسلامی فرقه هایی هستند که خداوند و پیامبر اکرم (ص) را قبول دارند اما اسلام را مورد هجوم قرار گرفته اند؛ این دسته جزء دایره دینی همچون پیراون ادیان اسلامی غیر آسمانی می باشند.

آیت الله حیدری، خاطر نشان کرد: دسته سوم جزء دین مبین اسلامند، اما ضد مذهب تشیع هستند همانند فرقه ضاله وهابیت و آخرین دسته، فرقه هایی است که درون مذهب شیعه اند اما انحرافی هستند و نمونه بارز آنها طرفداران دراویش، خانقاه، صوفیه و عرفان های کاذبند که نمونه بسیار خطرناک آن در درون شیعه جریان مدعیان مهدویت است.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، در پایان با اشاره به رسالت مربیگری معلمان، از شرکت کنندگان در همایش خواست تا با شناسایی دقیق فرقه های انحرافی نسبت به روشن نمودن دانش آموزان پیرامون خطرات فرقه های انحرافی اقدام لازم را به عمل آورند./9463/د102/س

ارسال نظرات