۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۷۸۳
با حضور آیت الله طباطبایی‌نژاد؛

حوزه علمیه خواهران ریحانه اصفهان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان در مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران ریحانه با اشاره به ضرورت ساخت حوزه‌های علمیه‌ ابراز داشت: در استان اصفهان با وجود جمعیت چهار میلیون نفری فقط پنج هزار طلبه وجود دارد که کار مسؤلان استانی را نسبت به ساخت و حمایت از حوزه‌های علمیه بیشتر خواهد کرد.
طلاب خواهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خواهران ریحانه، با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در این حوزه علمیه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام عبداللهی، معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی گفت: مدرسه علمیه قطعه‌ای از بهشت است که خدا برای اهل زمین نازل کرده، در قوانین و قواعد الهی «برکت» یک اصل مترقی و کار در سنگر تعلیم و تربیت الهی مصداقی از همین برکت است.

وی نقش روحانیت را قبل و بعد از انقلاب در پیشبرد کشور مؤثر دانست و افزود: شهید آیت الله بهشتی گفت؛ ما 16 ماه مطالعه کردیم که اگر رژیم ستم‌شاهی سرنگون شود ما به حکومت اسلامی شیعی مقتدری نیاز داریم که در رأس آن، یک فقیه مقتدر باشد. و ما زمانی صاحب یک ولی فقیه مقتدر می‌شویم که دارای حوزه های علمیه قوی باشیم.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ظرفیت دینی و مذهبی مردم اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان با وجود جمعیت چهار میلیون نفری فقط پنج هزار طلبه وجود دارد که کار مسؤولان استانی را نسبت به ساخت و حمایت از حوزه‌های علمیه بیشتر خواهد کرد.

امام جمعه اصفهان به حدیثی از امام رضا(ع) که فرمود؛ شما محاسن کلام ما را به مردم برسانید آنها از ما تبعیت می‌کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: ما جهت رساندن کلام اهل بیت(ع) و تبلیغ در چین دویست هزار طلبه نیاز داریم که با زبان چینی آشنا باشند.

امام جمعه اصفهان پاک‌بودن بانوان جامعه را موجب تربیت صحیح کانون خانواده دانست و افزود: در تاریخ اسلام زن پاکی سراغ نداریم که فرزند ناشایستی تحویل جامعه داده باشد اما مردان پاکی حتی برخی از پیامبران بودند که فرزندان خطاکاری داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان تصریح کرد: از خدا بخواهید که در حکومت حضرت مهدی(عج) از کسانی باشید که دعوت کننده مردم به حق هستند مهم‌ترین کار یک طلبه این است که بعد از تزکیه خود درصدد هدایت دیگران بر آید.

گفتنی است، بعد از پایان مراسم حجت‌الاسلام عبدالهی و حجت الاسلام ابطحی از مدارس علمیه گلدشت، زرین شهر و فولادشهر بازدید کردند./927/پ202/س
ارسال نظرات