۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۸۵۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسالت عظیم اهالی فرهنگ و قلم پاسداری از فرهنگ تشیع است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسالت عظیم اهالی فرهنگ و قلم استان اردبیل، پاسداری از فرهنگ تشیع است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین دور از سفرهای استانی هیئت دولت در اردبیل در جمع صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و مطبوعات این استان اظهار داشت: جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی با هدف ضربه به اعتقادات اصیل شیعی راه اندازی شده و رسالت اصحال فرهنگ و هنر در مقابله با تهدیدات نرم حساس تر از گذشته است.

وی با بیان این‌که تولید آثار فاخر دینی رسالت امروز ما برای مقابله با القائات فرهنگی و عقیدتی غلط غرب است، گفت: رسالت عظیم اهالی فرهنگ و قلم استان اردبیل در پاسداری از فرهنگ تشیع بسیار حائر اهمیت است، برگزاری جشنواره فیلم میلاد سرخ که در سال‌های آینده باید با شعاع وسیع برگزار شود، فرصتی مغتنم برای تجلی فرهنگ دلدادگی مردم این خطه به اهل بیت و امام حسین‌(ع) است.

حسینی از برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در تهران در نیمه ‌دوم امسال خبر داد و افزود: امسال دو میلیارد تومان برای عملیات اجرایی تالار بزرگ شهر اردبیل در نظر گرفته شده است، افزون بر این‌که احداث موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی از دیگر اولویت‌‌های اجرایی استان اردبیل است.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل در ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت ادامه داد: یکی از آفت‌ های حوزه فرهنگی بیان موضوعات وارداتی و به اصطلاح روشنفکرانه است، رسالت اصیل هنرمندان ما رسالت تلاش و مجاهدت پایان‌ناپذیر است تا به اقتدار حقیقی که از حوزه فرهنگ انتظار می‌رود، دست یابیم.

همچنین منصور شرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگ و هنر و مطبوعات این استان پرداخت./935/پ203/س
ارسال نظرات