۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۹۰۶
سومین کشور اروپایی اقدام کرد؛

تصویب قانون ممنوعیت برقع در هلند

خبرگزاری رسا ـ طرح ممنوعیت برقع و ردای بلند برای زنان مسلمان هلند در اماکن عمومی که به تصویب پارلمان این کشور رسیده بود، اجرا می شود.
برقع
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام تودی، از این پس زنان مسلمانان در اماکن عمومی هلند حق استفاده از روبنده و یا ردایی که بدن آنها را کاملا بپوشاند، ندارند.

مارک روت، نخست وزیر هلند در اظهارات سخیفی گفت: پوشش صورت و تمام بدن مغایر با برابری زنان و مردان است و ظلم به زنان است.

وی افزود: این قانون برای احترام بیشتر به زنان است و سعی در بهتر شدن زندگی آنها است.

گفتنی است، گریت وایلدرز، رهبر حزب راست افراطی هلند و کارگردان فیلم ضد اسلامی فتنه، برای تصویب این قانون بسیار تلاش کرده است.

این مساله مسلمانان و گروه‌های مدافع حقوق بشر را در کشور هلند به شدت خشمگین ساخته و اعتراض آنان را برانگیخته است. به گفته مسلمانان تنها عده‌ معدودی از زنان مسلمانان این کشور از ردا و روبنده استفاده می‌کنند.

سال گذشته نیز دو زن مسلمان هلندی در شکایتی که برعلیه دانشگاه خود مطرح کرده بودند شکست خوردند. دانشگاه آنها را وادار کرده بود تا در هنگام گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به کارهای اجتماعی و مراقبت از کودکان از پوشیدن روبنده خودداری کنند. دادگاه نیز ضمن محکوم ساختن این دو زن مسلمان از دانشگاه آنها خواسته بود تا این دو دانشجو را از واحدهای مورد نظر بیاندازد.

لازم به ذکر است، از سال 2004 تاکنون همزمان با ممنوع شدن حجاب در مدارس و اماکن عمومی در فرانسه مسئله پوشش اسلامی به یکی از موضوعات داغ اروپا تبدیل شده است./982/ب902/گ
ارسال نظرات