۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۹۱۶
یکی از علمای الازهر:

امت های بپاخواسته در جستجوی رهبری عالم و فقیه هستند

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس علمای دین مصر تاکید کرد که امت های اسلامی انقلابی در جستجوی رهبر عالم و فقیه هستند.
شيخ جمال القطب از علماي الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ جمال القطب، رئیس مجلس علمای دین در مصر و عضو کمیته صدور فتاوی الازهر در نخستین اجلاس بیداری اسلامی که در تهران در حال برگزاری است درباره قیام ملت های عربی گفت: جوانان بهار عربی به فطرت انسانی خود بازگشته و علیه فساو و طاغوت قیام کرده اند تا انسانیت را به مدار صحیح بازگردانند.

وی افزود: جوانان مصری اعم از مسلمان و غیرمسلمان بدون اینکه شعارهای مذهبی، دینی و عبادتی سر دهند به میدان التحریر آمدند و به مبارزه با ظلم و فساد پرداختند، علمای الازهر یاری این جوانان را واجب شمرده و بدون اینکه دستوری از جریان رسمی بگیرند در کنار انقلابیون قرار گرفتند.

شیخ جمال القطب بر لزوم گسترش بیداری اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: می خواهیم این بیداری منتشر شود و مسلمانان نیز باید این جنبش فطری را پذیرا باشند تا مردم، اسلامی را ببینند که از سوی حضرت محمد (ص) به هدیه داده شد.

این عالم الازهر، وحدت و یکدلی علمای جهان اسلام را خواستار شد و تصریح کرد: مردمی که هم اکنون بیدار شده اند در جستجوی عالم و فقیهی هستند که آنان را رهبری کند، ولی همه این تلاش ها تاکنون بی نتیجه مانده است. همه علما، فقها و رهبران گروه های مختلف بر عقاید و دیدگاه های خود پافشاری می کنند و از وحدت و یکدلی خودداری می ورزند.

وی تاکید کرد: فقها، طلاب فقه و اسلام گرایان باید مردم را به گونه ای هدایت کنند که رنگ و مذهب برای آنان بی اهمیت باشد و تنها یک هدف را پیگیری کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات