۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۹۱۷
نخست وزیر سابق عراق:

بیداری ملت های عربی انقلاب اسلامی به معنای کامل است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سابق عراق، بیداری ملت های عربی را انقلاب های اسلامی به معنای کامل عنوان کرد.
ابراهيم الجعفري نخست وزير سابق عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم الجعفری، نخست وزیر سابق عراق در نخستین اجلاس بیداری اسلامی که در تهران در حال برگزاری است با اشاره به بیداری امت اسلامی گفت: بیداری بدین معناست که فصل خواب زمستانی دیگر به پایان رسیده و هوشیاری با همه چالش ها و اهدافی که دربردارد در بسیاری از کشورها آغاز شده و در حال انتقال از کشوری به کشوری دیگر است.

وی افزود: بیداری در زمینه های مختلف نیز مطلوب است، برخی از انقلاب ها به دلیل اینکه اهداف محدودی دارند به انتفاضه مبدل می شوند، اما هنگامی که ملت برای تغییر همه نظام بپا خیزد این انقلاب محقق خواهد شد.

ابراهیم الجعفری تصریح کرد: کشورهای عربی در عصر انقلاب بسر می برند. بیداری که از تونس آغاز و سپس به مصر و لیبی و یمن و بحرین رسید یک انقلاب اسلامی به معنای کامل بود.

نخست وزیر سابق عراق بر لزوم اسلامی ماندن انقلاب ها تاکید کرد و اظهار داشت: همگان باید هوشیار باشند که انقلاب های اسلامی دچار خفگی نشوند. درهای این انقلاب ها باید به روی همگان باز باشند، همه را دربرگیرند، قرآن کریم را اجرا سازند و اسلامی انسانی باشند.

وی نسبت به سرقت اهداف انقلاب هشدار داد و گفت: محافظت از هویت انقلاب ها بسیار مهم است، اگر هویت انقلاب از بین برود دچار سرقت می شود. ارزش بیداری در اینست که غیرقبال سرقت بوده و انقلاب هایی که دچار سرقت شده اند بی هویت بوده اند.

الجعفری به بررسی انقلاب ملت بحرین پرداخت و بیان داشت: جوانان و ملت انقلابی بحرین همه دردها و مصائب را به جان می خرند تا انقلاب خود را ادامه دهند، انقلاب ملت بحرین ریشه های تاریخی دارد.

وی درباره ریشه های تاریخی انقلاب های عربی نیز خاطر نشان ساخت: انقلاب ملت لیبی به شهید عمر مختار، انقلاب ملت مصر به شهید حسن البنا و شهید سید قطب، بیداری در مغرب به شهید عبدالکریم الخطابی و مقاومت در فلسطین به شهید قسام نشات می گیرند./980/ب902/گ
ارسال نظرات