۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۹۸۲
نماینده پارلمان عراق:

بیداری اسلامی ادامه نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای جریان صدر عراق، بیداری اسلامی کنونی را ادامه نهضت امام حسین (ع) عنوان کرد.
مها الدوري نماينده پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، خانم مها الدوری، نماینده پارلمان عراق در نخستین اجلاس بیداری اسلامی در تهران، وضعیت کنونی مسلمانان را استثنایی توصیف کرد و گفت: امت اسلامی در مرحله بسیار مهم و استثنایی قرار دارد و پس از مدت های طولانی انتظار به پایان رسید و مسلمانان برای بازپس گیری حقوق خود بپا خواسته اند.

وی بیداری اسلامی را ادامه نهضت حسینی خواند و افزود: بیداری اسلامی و جنبش اصلاح طلبانه امروزه جهان اسلامی امتداد حرکت اصلاحی عظیم امام حسین (ع) در واقعه عاشورا علیه ظلم و انحراف است که اسلام و مسلمانان نگه داشت و با خون خود توانست راه مبارزه با ظلم را به همگان نشان دهد.

مها الدوری با اشاره به مبارزات علمای شیعه با ظلم و فساد تصریح کرد: کسانی که مبارزات سید محمد باقر صدر، محمد صادق صدر، امام خمینی و امام موسی صدر را مشاهده می کردند بر این باور بودند که این عما با سوزن به کندن کوه می پردازند، اما اراده خداوند این امر را محقق ساخت و خون این علما در مجاهدین عراقی جاری شد تا هیبت آمریکا را بشکند و این کشور را خوار و ذلیل سازد.

نماینده پارلمان عراق نسبت به توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد: استعمار با نقشه های صهیو آمریکایی می خواهد بر اسلام و مسلمانان چیره شود و فتنه را میان سنی ها و شیعیان از یک طرف و مسلمانان و مسیحیان از طرف دیگر گسترش دهد و از همه امکانات لازم جهت محقق شدن این امر و انتشار فساد استفاده کرده و می کند.

وی اظهار داشت: همه تلاش های آمریکا جهت ریشه کن شدن اسلام ناکام مانده است و نقشه های آنان جهت تحقق این امر در قالب به قدرت رساندن حکام خائن و دیکتاتور و سایر نقشه ها بیهوده بوده و مردم در آمریکا و غرب به شدت به اسلام گرایش پیدا کرده اند.

الدوری تروریست خواندن اسلام را از برنامه های آمریکا عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا برای اینکه جنایت های تروریستی خود علیه مسلمانان و حمایت شدید از رژیم صهیونیستی را تبرئه کند برچسب تروریسم را به اسلام چسباند تا جهانیان، شورای امنیت و سازمان ملل را متقاعد سازد که اشغال و ویرانی کشورهای اسلامی با هدف دفاع از خود انجام گرفته است.

عضو جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه حادثه 11 سپتامبر از سوی خود آمریکایی ها رخ داده بود بیان داشت: آمریکا و همپیمانانش حادثه 11 سپتامبر را طرح ریزی کرده و برخی از افراد با به نام رهبران اسلام اجیر کردند تا چهره اسلام را مخدوش کنند. این افراد اجیر شده همچنان به کشتار و ذبح و انفجار مسلمانان ادامه می دهند و مساجد و حسینه ها را منفجر می سازند تا آمریکا به جهانیان چنین وانمود کند که رهبران اسلامی تروریسم هستند و باید اسلام را ریشه کن کرد.

وی بر لزوم یاری کردن عراق تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: عراق به شدت زخمی است و به درمان نیاز دارد، همگان باید به این کشور کمک کنند و از ریختن نمک بر روی زخم هایش بپرهیزند.

گفتنی است نخستین اجلاس بیداری اسلامی دیشب به کار خود پایان داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات