۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹
آیت الله شبستری:

اقدامات نمادین با موضوع جهاد اقتصادی در جهت مطالبات رهبری نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مسؤولان و متولیان باید به دور از شعارزدگی و اقدامات نمادین، به صورت عملیاتی زمینه تحقق مطالبات ولی فقیه را فراهم کنند.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش تبیین وظایف انجمن‌‌های اسلامی کارخانجات در سال جهاد اقتصادی در تبریز اظهار داشت: سال جهاد اقتصادی فرصتی مغتنم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت سیاست های اقتصادی نظام در 32 سال گذشته و جهش در عرصه های صنعتی و اقتصادی کشور است.

وی با انتقاد نسبت به اینکه هنوز سخنان و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهاد اقتصادی به صورت کامل محقق نشده است، خاطر نشان کرد: مسؤولان و متولیان  باید به دور از شعارزدگی و اقدامات نمادین، به صورت عملیاتی زمینه تحقق مطالبات ولایت فقیه را فراهم کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدگاه دین مبین اسلام در خصوص کار و تولید تصریح کرد: از دیدگاه مبانی دینی انسان خلاق و کارآفرین شایسته تقدیر است، از این رو رهبر معظم انقلاب امسال را با نام جهاد اقتصادی مزین فرموده‌اند تا توفیقات نظام در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تأکید بر این‌که وضعیت کنونی قابل قبول نیست و نیازمند تلاش بیشتری برای تحقق جهاد اقتصادی هستیم، افزود: مبالغه گویی و ملاحضه کاری در ارایه گزارش عملکرد از سوی نهادها و دستگاه های دولتی موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

آیت الله شبستری ادامه داد: ارائه گزارشات صحیح و واقعی برای به دست آوردن بیلان کار در پایان سال امری ضروری است، مردم انتظار تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی از سوی مسؤولان را دارند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که سرعت تولید علم و رشد صنعتی ایران اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان در وضعیت بهتری قرار دارد، گفت: ایران اسلامی امروز به عنوان یک قدرت جهانی در عرصه های مختلف مطرح است و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده که نشان از عزم و اراده راسخ ملت برای فتح قله‌های تعالی و پیشرفت دارد.

وی در پایان با تشریح نقش انجمن‌‌های اسلامی کارخانجات در تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: کارگران کارخانجات باید ضمن ولایت‌مداری و تقویت روحیه‌کار و جهاد، نقش حقیقی خود در صنعت و اقتصاد کشور را ایفا کنند، امروز کشور نیازمند نگرش جهادی به عرصه‌های اقتصادی است./935/پ202/س
ارسال نظرات