۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۱۱۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

دانشگاه باور کند که علوم حقیقی و تعالی‌بخش در مکتب اسلام نهادینه شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش اهل بیت‌(ع) در گسترش علوم، گفت: دانشگاهیان ما باید باور کنند که ریشه علوم نزد اسلام است و اگر به خارج رفتند مرعوب آنها نشوند و خود را حقیر ندانند
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ‌ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت و عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری  امروز در مراسم افتتاح دانشکده اهل البیت‌(ع) دانشگاه اصفهان گفت: دانشکده اهل بیت‌(ع) می تواند رابطه بین تمام علوم با خدا را ترسیم کند.

وی استقلال علوم از علوم دینی را زمینه انحراف از یاد خدا دانست و افزود: اگر علوم آیینه خدا‌نما باشند چه بسا دانشمندان این علوم مادی راحت‌تر از یک روحانی و طلبه به خدا برسند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ابراز داشت: اگر پزشک در بررسی بند انسان قدرت خدا را ببیند، این سبب تقویت ایمان و آزمایش‌ معرفت دینی خواهد شد و چنین علمی حق‌نما خواهد بود.

وی بیان داشت: تاسیس دانشکده اهل بیت‌(ع) می‌تواند زمینه ارتباط علوم با خداشناسی و ارتباط علوم را با اصل هستی و هستی‌بخش ‌فراهم کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری معارف اهل بیت‌(ع) را مادر و اصل همه علوم دانست و گفت: زمانی که امام صادق‌(ع) برای تعداد محدودی از شاگردان خود شیمی درس می‌دادند، به سبب شرایط آن زمان از بیان بسیاری از معارف معذور بودند؛ چون قدرت درک و برداشت مردم آن زمان بیشتر از این نبود و برهمین اساس ائمه(ع) به قدر عقول مردم با آنها سخن می گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر‌(ع) اظهار داشت: ایشان می فرمایند اگر انسان ها به غرب و شرق عالم روند و علوم را بررسی کنند، خواهند یافت که علوم صحیح تنها نزد ائمه‌(ع) است.

وی ادامه داد: دانشگاهیان ما باید باور کنند که ریشه علوم نزد اسلام است و اگر به خارج رفتند مرعوب آنها نشوند و خود را حقیر ندانند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: بر اساس احادیث اسلامی، تا زمان ظهور امام زمان‌(عج) تنها 2 حرف از 25 حرف علم آشکار شده و 25 حرف در زمان حضرت مکشوف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوران ظهور علوم به صورت چشمگیری ترقی خواهد کرد و حقانیت اسلام به اثبات خواهد رسید و این علوم زمینه رشد مردم را فراهم می سازد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان گفت: قرآن می‌گوید ما به انسان علم ندادیم مگر قلیل؛ اما در خصوص ائمه‌(ع) می فرماید "وکل شیء احصیناه فی امام مبین" و این بیانگر جایگاه علمی ائمه اطهار‌(ع) در برابر سایر انسان ها است.

وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت (ع) علوم را سربسته در اختیار بشر قرار داده اند و بر اساس روایات چه بسا انسان‌های مؤمنی که قلب آنها امتحان شده نیز نتوانند به حقیقت پنهان کلمات اهل بیت‌(ع) پی ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ابراز امیدواری کرد: دانشکده اهل بیت(ع) در کنار دانشکده علوم قرآنی بتواند زمینه تمسک به ثقلین رافراهم سازد./965/پ202/س
ارسال نظرات